Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. apríla 2016

Budúcnosťou horských stredísk môže byť lyžovanie na umelom povrchu



Najnovšie modely snežného dela, lyžovanie na umelom povrchu či špeciálne VIP lanovkové kabíny, kde si môžu lyžiari pustiť televíziu a dať ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Oliver Ondráš
Liptovský Mikuláš 7. apríla (TASR) - Najnovšie modely snežného dela, lyžovanie na umelom povrchu či špeciálne VIP lanovkové kabíny, kde si môžu lyžiari pustiť televíziu a dať šampanské - aj to môže byť už čoskoro budúcnosťou lyžiarskych stredísk. Inovácie vo svete horskej techniky ukázali na medzinárodnej výstave Interlavex 2016 v Liptovskom Mikuláši približne 30 vystavovatelia z rôznych európskych krajín.


Podľa Martina Hejzlara, projektového manažéra spoločnosti Snowtech, je vývoj v lanovkovom biznise nezastaviteľný. "Používajú sa VIP kabíny, ktoré pre lanovkové firmy vyrábajú automobilky. Napríklad Letiner používa kabíny od BMW. Sú to VIP kabíny, kde si môžete dať šampanské, pustiť si televíziu. Debatuje sa tiež o tom, že sedačky na lanovkách by sa otáčali. Nejaké prototypy už sú, aby sa sedačka otáčala okolo vlastnej osi, aby mal lyžiar zážitok a cestou hore videl úplne celú krajinu," vysvetlil.

Novinkou je aj nové snežné delo, ktoré vie pri mínus jednom stupni a 100-percentnej vlhkosti vyrobiť technický sneh. "Je to obrovský krok dopredu. Technický sneh má úplne inú štruktúru a tri- až štyrikrát väčšiu udržateľnosť na zjazdovke. Keď na začiatku sezóny kvalitne zasnežíte vo výške 300 metrov, máte istotu, že ten sneh vydrží a môžete podnikať aj v tejto nadmorskej výške," uviedol obchodný zástupca spoločnosti Supersnow Alois Martynek.

Využívané môžu byť v budúcnosti aj umelé povrchy, pretože prírodného snehu je každý rok menej a technické zasnežovanie je finančne náročné. "Tie zjazdovky majú vlastnosti prírodného snehu, umožňujú carvingové lyžovanie, umožňujú lyžovanie do zákrut, robiť oblúčiky, čiže tá kvalita lyžovania je na umelých povrchoch naozaj na vysokej úrovni," vymenovala pozitíva Ľubica Styková z marketingového oddelenia Sitour. Podľa nej je umelý povrch vhodným prostriedkom na predĺženie lyžiarskej sezóny a teda aj zvýšenie obratov lyžiarskych stredísk.






Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Dôvodom krízy v Rusku nie sú sankcie ale politika vlády
<< predchádzajúci článok
Jarné práce sa začali aj v severných regiónoch, na juhu je sucho