Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

28. mája 2009

Bránu do sveta kvality máme na Slovensku



Spoločnosť Hörmann Slovenská republika, najväčší výrobca brán, dverí, zárubní a pohonov v Európe, poukazuje na skutočnosť, že zľavychtiví nakupujúci v zahraničí nakupujú najmä cenu, pričom ...



Zdieľať
BRATISLAVA 28. mája (WN/PR) - Spoločnosť Hörmann Slovenská republika, najväčší výrobca brán, dverí, zárubní a pohonov v Európe, poukazuje na skutočnosť, že zľavychtiví nakupujúci v zahraničí nakupujú najmä cenu, pričom neskúmajú skutočné vlastnosti výrobkov, ktoré nakupujú. Často sa tak stávajú obeťou neférového predaja, ktorý v rozpätí niekoľkých rokov zákazníkom prinesie ďalšie zbytočné investície. Hörmann radí, ako rozpoznať kvalitu vo svojom segmente.


V súvislosti s hromadnými nákupmi slovenských občanov v zahraničí, najmä Maďarsku, Poľsku, či Rakúsku a honbou za lepšou cenou vyvstáva problém neobjektívneho správania zákazníkov, ktorí nevedia reálne zhodnotiť kvalitu, ktorú nakupujú.

„V súčasnosti už neplatí, že ktokoľvek môže vyrobiť čokoľvek. Ak sa zákazník rozhoduje o kúpe garážovej brány, mal by si najskôr zistiť, či táto brána a jej pohon svojimi parametrami zodpovedajú charakteristikám uvedených v európskej norme EN 13241-1. Splnenie tejto normy musí byť doložené prehlásením o zhode s touto normou,“ hovorí Vlastimil Martinát, konateľ spoločnosti Hörmann Slovenská republika. „Rovnako dôležité je, aby parametre ako je odolnosť voči vetru, vode a prestupe tepla boli hodnotené v iných triedach odolnosti než trieda 0. Tu platí pravidlo, čím vyššia trieda podľa normy EN, tým lepšia odolnosť brány. Splnenie týchto vlastností samozrejme zohráva úlohu aj v ponúkanej cene,“ dodáva V. Martinát.


Ďalším parametrom, na ktorý by sa mal zákazník informovať, je bezpečnosť, či už pri manipulácii s bránou samotnou, alebo zabezpečenie proti nadvihnutiu, aby nedošlo k vykradnutiu. „Naša spoločnosť má ako jediný výrobca túto vlastnosť testovanú spoločnosťou TÜV a aj keď v tejto oblasti neexistuje jednoznačná legislatíva, Hörmann túto výhodu prináša už dnes,“ vymenúva V. Martinát ďalšie vlastnosti, ktoré by garážové brány mali spĺňať. Dôležitý je aj dizajn a poznanie, či je brána v prevedení imitácie dreva chránená voči UV žiareniu a je tak zabezpečená jej stálofarebnosť, a tým dlhoročná životnosť.

Vzhľadom k nákupom v zahraničí je potrebné sa informovať o podmienkach záruky a servisu v danej krajine, pretože v tomto smere legislatíva daného štátu nemusí byť v zhode s legislatívou SR.

Hörmann KG vznikla v roku 1935 v Nemecku. Dnes je vedená už štvrtou generáciou vnukov a pravnukov zakladateľa firmy Augusta Hörmanna. Jeho syn Hermann v 50. rokoch dal svojej firme rozhodujúci impulz pre rast produkciou jednej úplne novej garážovej výklopnej brány, pomenovanej podľa amerického vynálezcu "Berry brána". Doteraz je z tohto druhu predaných 8 miliónov kusov. Od polovice 60. rokov vyrástlo 10 výrobných závodov v Nemecku a Belgicku. Dnes patria k skupine Hörmann firmy Schörghuber GmbH, Ampfing, Seuster KG, Lüdenscheid, Berner Torantriebe GmbH, Rottenburg, Dyna Seal B.V., Alkmaar / NL, ako aj Tubauto SAS, Sens a Garador Holdings Ltd., Yeovil, vedúci výrobca výklopných garážových brán vo Francúzsku a Veľkej Británii. Od roku 2000 vyrába Hörmann Beiijing Door Production Co. Ltd. v Pekingu, v Číne, systémy priemyselných brán a dvere. V roku 2002 obsiahol Hörmann Inc. v USA výrobu garážových brán a pohonov pre americký trh. Spoločnosť tvorí celkom viac ako 5.500 spolupracovníkov. Celkový obrat dosahuje výšku viac ako 1 mld.. Euro. Hustá sieť viac ako 50 vlastných pobočiek a početných zmluvných predajcov vo viac ako 30 krajinách zaručuje krátku cestu k zákazníkovi. Výhodou spoločnosti Hörmann je vlastný vývoj a výroba, ktoré je umožňujú ponúkať integrované dvere s veľmi nízkym prahom (15 mm) a najrýchlejším pohonom na trhu.

CONECO 2009

Na jubilejnom 30. ročníku najväčšieho veľtrhu stavebníctva CONECO, ktorý prebiehal v bratislavskej Inchebe od 31. marca do 4. apríla 2009, spoločnosť Hörmann Slovenská republika, s. r. o. získala ocenenie Zlatý Leonardo za najkreatívnejšiu expozíciu. Architektonický návrh a realizácia: Hörmann KG VKG.

Spoločnosť na veľtrhu predstavila svoje nové produkty pod názvom „Brána a dvere roka“. Ide o bránu typu EPU s pohonom ProMatic s diaľkovým ovládaním a s možnosťou prikúpenia domových bezpečnostných dverí v rovnakom farebnom prevedení. Dvere spĺňajú technické prednosti domových dverí: majú 8-násobné zabezpečenie: 5 západiek + 3 bezpečnostné čapy A.

Spoločnosť Hörmann Slovenská republika dlhodobo podporuje kvalifikačné zápasy na MS vo futbale (FIFA), preto krstnými rodičmi tohtoročných noviniek na CONECO boli futbaloví brankári slovenského corgoňligového klubu Artmedia Petržalka Ľuboš Kamenár a Miroslav Hýll.

Viac informácií na: www.hoermann.com

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
NS zrušil povolenie na pezinskú skládku
<< predchádzajúci článok
V SR je údajne prvý prípad prasacej chrípky