Prijatý právny stav o zrušení súbehu práce a výplaty predčasného dôchodku aj doterajším predčasným dôchodcom:
1. odoberá práva poberateľom predčasných starobných dôchodkov, ktoré boli priznané rozhodnutím správneho orgánu podľa predchádzajúcej právnej úpravy poistných vzťahov zákonom, čím ich priamo poškodzuje a vyvoláva stav právnej neistoty,
2. je retroaktívny, pretože hrubým spôsobom mení a ruší právne vzťahy, ktoré sú riešené prostredníctvom predchádzajúcich právnych noriem a vstupuje do už existujúcich poistných právnych vzťahov potvrdených rozhodnutím Sociálnej poisťovne, ktoré môže zmeniť iba príslušný súd,
3. je diskriminačný, pretože zo skupiny dôchodcov, vyčleňuje iba skupinu predčasných starobných dôchodcov, ktorým pozastavuje nárok na výplatu dôchodkovej dávky, pričom porovnateľným skupinám – starobným dôchodcom a invalidným dôchodcom ponecháva právo súbehu práce a dávky , t.j. – neukladá rovnaké právne bremeno porovnateľným skupinám dôchodcov, čo s ohľadom na právom stanovenú metodológiu zákona o sociálnom poistení a zákaz diskriminácie v zmysle ústavy nemožno ospravedlniť,
4. je právne absurdný, pretože nerieši pri jednostrannom porušení poistných zmluvných podmienok otázku navrátenia 0,5 % dôchodku za každý odpracovaný mesiac (ktoré bolo odobraté), 5. je právne nezmyselný, pretože nerieši navrátenie odpočítateľnej položky dane zo mzdy (ktorá bola odobratá). Právna istota je ochrana dôvery občanov v právny poriadok, súčasťou čoho je aj zákaz retroaktívneho pôsobenia právnych predpisov. V štáte, kde vládnu zákony a nie subjektívne predstavy politikov, z požiadavky právnej istoty jednoznačne vyplýva záver, že právne predpisy pôsobia do budúcnosti a nie do minulosti.
|