Ja keď som chodil do školy, bolo nás v triede 43 žiakov, drevené lavice s kalamármi, perá, ktorými sa dalo aj veľmi ublížiť, školské ihrisko ( aj pre vyučovanie tel. výchovy ) bolo upravené šotolinou ( drvený štrk ), v lepšom prípade škvárou, podlaha - palubovka natretá olejom ( šmýkačka ), kúrili sme si v triedach sami.....a prežili sme bez úrazu s rešpektom, úctou i obdivom k učiteľom. Dnes je iná doba, z deti sme urobili cintľavky, alergikov, závislých na PC, telefónoch, pridali do vyučovania predmety ako náboženstvo a etika, ktoré nič neriešia, naopak....urobili sme z deti kasty a to deti bohatých rodičov a chudobných, dotované deti - ktoré dostávajú v škole obedy zadarmo a za účasť na vyučovaní i soc. dávky, ...nepriamo učíme k závisti a násiliu...Školstvo dnes produkuje veľké množstvo neschopných absolventov od zákl. škôl až po VŠ. VŠ produkujú " agentov na teplú vodu " ktorí nemajú možnosť si nájsť zmysluplnú prácu. Učitelia by sa mali zamyslieť aj nad svojou prácou, hlavne nad tým, čo vyprodukovali, či ich snahu nemaril systém, nie množstvo žiakov v triede, či ich námahu v mnohých prípadoch neoslabovali osnovy, či ich prístup k žiakom sa nemení na strach pred žiakmi.... alebo ... alebo sú učiteľmi preto, aby mali aký taký príjem a mohli prežiť bez ohľadu na to, aké vedomosti odovzdajú ďalšej generácií. Preto si nemyslím, že problém je v počtoch žiakov v triede ale v ich výchove v rodinách, školských osnovách a hlavne v školských reformách, ktoré sa menia rýchlejšie ako sa stihnú prejaviť svojou opodstatnenosťou alebo zbytočnosťou. Vážim si prácu učiteľov, ale nemyslím si, že ich práca je podmienená množstvom žiakov v triede.
|