Citát z www.mikulas.sk/files/File/msz/za_pre_hla/ZMZ16_4_2015.pdf:
Ing. Ján Blcháč, PhD. Primátor mesta, informoval tiež o vážnej skutočnosti, a to, že Železnice SR ako investor budúcej prekládky sa obrátili na mesto Liptovský Mikuláš so žiadosťou o vysvetlenie uznesenia
č. 93/2014 zo dňa 23.10.2014, ktorým MsZ schválilo podmienku zaradiť prioritne pred mostom na Belopotockého ulici výstavbu miestnej komunikácie v zmysle spracovanej projektovej dokumentácie pre vydanie územného rozhodnutia stavby Liptovský Mikuláš -miestna komunikácia v úseku od autobusového nádražia na ul. Belopotockého po supermarket TESCO do investičného projektu „Modernizácia železničnej trate Žilina - Košice“. Citoval celé znenie žiadosti, podstatou ktorej je vysvetliť (čo sa v danom uznesení neuvádza), či mesto má záujem o vzájomnú zámenu nimi navrhovaného nového mosta za komunikáciu mesta Lipt. Mikuláš smerom k TESCU, alebo ide o naviac požiadavku resp. jej nahradenie, alebo mesto upustilo od realizácie niektorej časti nimi navrhovanej modernizácie. ŽSR ďalej uvádzajú, že predmetnú problematiku viacnásobne prerokovali s projektantom a na pracovnej porade s mestom upozornili zástupcov mesta Lipt. Mikuláš, že sú ochotní prípadne zapracovať požadovanú komunikáciu do projektu modernizácie, ale len ako náhradu za predĺženie ul. Belopotockého s mostom cez Váh a nie obidve komunikácie. Pre ŽSR za súčasného stavu rozpracovanosti projektu je najvhodnejšie pokračovať v príprave stavby podľa právoplatného územného rozhodnutia a v rámci neho urobiť maximálne úpravy pôvodného chodníka na moste ako komunikáciu pre cyklistov, spájajúcu cyklistické komunikácie na oboch hrádzach Váhu, resp. vybudovať prípravu pre protihlukové bariéry na železničnej trate sa obrátili na mesto Liptovský Mikuláš so žiadosťou o vysvetlenie uznesenia
novovybudovanej časti Belopotockého ulice, vrátane mosta. ŽSŔ teda žiadajú mesto o záväzné stanovisko, ako si majú uznesenie MsZ vyložiť a pokračovať ďalej v príprave stavby. Mesto sa touto situáciou zaoberalo a dospelo k názoru, že v tejto odbornej a chúlostivej záležitosti sa bude musieť obrátiť na odbornú inštitúciu, ktorá vykoná potrebné merania a spracuje posudok vrátane slabých a silných stránok oboch alternatív. Mesto sa teda bude musieť rozhodnúť, či bude riskovať zmenu územného rozhodnutia, čím sa môže samotná realizácia prekládky železničnej trate skomplikovať resp. aj zastaviť, alebo sa bude pokračovať v súčasnom stave. S predmetným uznesením bude potrebné sa vysporiadať -mesto sa bude snažiť pripraviť určitý návrh do MsZ v máji t.r., pokiaľ odborná inštitúcia pripraví určité zodpovedné riešenie.
|