Autor: ANO, ale... | Odoberať reakcie: Dátum: 2.1. 18:59:56 |
Pan kolega Tomcovcik,
nesuhlasim, starat sa o zbierky ma iba ista cast struktury muzea ( kustodi, depozitari, archivari...). Zbierky predsa sluzia nie len na uchovanie a konzervovanie, ale hlavne na prezentaciu, vyskum , vedecke aktivity institucie , ALE aj pre edukaciu, ALEBO AKO ZDROJ umeleckej ( ale aj inej ) EDUKACIE. Mnohe nase muzea a galerie maju viac kvantitavne ako kvalitativne zbierky. Asi pred 1O rokmi Dr.Beskyd sa v suvislosti s Muzeom Warhola vyjadril, ze tam nerobia nic, iba "susia" diela ako v mauzoleu. Myslim , ze mal pravdu. " Krasna" doba uradnickych muzeologov, kuratorov, teoretikov, kritikov, historikov je uz za nami. Ponuka a zaujem percipientov budu rozhodovat ci prezijeme. A od nas aj tak trochu samotne umenie. Umelecke muzea a galerie musia byt pre umenie a umelcov vykonnou zalezitostou. To znamena:
-mapovat stav umeleckej tvorby , kvality a moznost jej vyberu pre budovanie zbierok( KVALITATIVNYCH)
-odborne spracuvavat historiu i status quo umenia nie len pre archivy a vedecke zborniky zalozene v archivoch , ale aj pre obycajneho percipienta
- doslova vytvarat podmienky ( od vyberu cez pripravu katalogu, pozvanok,propagaciu,instalacie ...,
az po mozny predaj - umelci predsa tiez musia z cohosi zit) pre slobodnu, umelecky plnohodnotnu prezentaciu, konfrontaciu ...
- propagovat svoje zbierky hlavne v zahranici ( Muzeum Andyho Warhola realaizuje rocne minimalne 2 zahranicne vystavy , kde sa prezentuju nase zbierky a pod.)
- a v neposlednom rade fungovat na principe zasad a odbornosti muzeoedukologie ako aj vzdelavacia institucia roznymi metodami ( pozyvam Vas na medzinarodne sympozium koncom januara zamerane prave na muzeoedukologiu ), ktore budu interesne nie len pre dospeleho percipienta, ale hlavne pre mladeho
Pan kolega, suhlasim , ze iba navstevnost nie je to hlavne , co je poslanim muzea, ci galerie. Ale prakticky navstevnost znamena zivy kontakt s verejnostou, s percipientom. Pragmaticka spolocnost iba tazko pochopi, ze do muzea a galerie mame ist aj preto, že "... nie iba chlebom je clovek zivy". "Vyvoleni" a ine pseudokulturne projekty strhavajuce masy do roviny hranicneho primitivizmu nas duchovne "neohreju" a preto sme tu my , aby sme celili duchovnemu upadku aj lakavymi ( mozno zdanlivo aj lacnymi) projektami, ale zasadne v norme kvality umenia a kultury. Inak nas tupost, povrch a pseudokultura prevalcuju na desatrocia.
Drzim palce.
|
Autor: ANO, ale... | Odoberať reakcie: Dátum: 2.1. 18:59:56 |
Pan kolega Tomcovcik,
nesuhlasim, starat sa o zbierky ma iba ista cast struktury muzea ( kustodi, depozitari, archivari...). Zbierky predsa sluzia nie len na uchovanie a konzervovanie, ale hlavne na prezentaciu, vyskum , vedecke aktivity institucie , ALE aj pre edukaciu, ALEBO AKO ZDROJ umeleckej ( ale aj inej ) EDUKACIE. Mnohe nase muzea a galerie maju viac kvantitavne ako kvalitativne zbierky. Asi pred 1O rokmi Dr.Beskyd sa v suvislosti s Muzeom Warhola vyjadril, ze tam nerobia nic, iba "susia" diela ako v mauzoleu. Myslim , ze mal pravdu. " Krasna" doba uradnickych muzeologov, kuratorov, teoretikov, kritikov, historikov je uz za nami. Ponuka a zaujem percipientov budu rozhodovat ci prezijeme. A od nas aj tak trochu samotne umenie. Umelecke muzea a galerie musia byt pre umenie a umelcov vykonnou zalezitostou. To znamena:
-mapovat stav umeleckej tvorby , kvality a moznost jej vyberu pre budovanie zbierok( KVALITATIVNYCH)
-odborne spracuvavat historiu i status quo umenia nie len pre archivy a vedecke zborniky zalozene v archivoch , ale aj pre obycajneho percipienta
- doslova vytvarat podmienky ( od vyberu cez pripravu katalogu, pozvanok,propagaciu,instalacie ...,
az po mozny predaj - umelci predsa tiez musia z cohosi zit) pre slobodnu, umelecky plnohodnotnu prezentaciu, konfrontaciu ...
- propagovat svoje zbierky hlavne v zahranici ( Muzeum Andyho Warhola realaizuje rocne minimalne 2 zahranicne vystavy , kde sa prezentuju nase zbierky a pod.)
- a v neposlednom rade fungovat na principe zasad a odbornosti muzeoedukologie ako aj vzdelavacia institucia roznymi metodami ( pozyvam Vas na medzinarodne sympozium koncom januara zamerane prave na muzeoedukologiu ), ktore budu interesne nie len pre dospeleho percipienta, ale hlavne pre mladeho
Pan kolega, suhlasim , ze iba navstevnost nie je to hlavne , co je poslanim muzea, ci galerie. Ale prakticky navstevnost znamena zivy kontakt s verejnostou, s percipientom. Pragmaticka spolocnost iba tazko pochopi, ze do muzea a galerie mame ist aj preto, že "... nie iba chlebom je clovek zivy". "Vyvoleni" a ine pseudokulturne projekty strhavajuce masy do roviny hranicneho primitivizmu nas duchovne "neohreju" a preto sme tu my , aby sme celili duchovnemu upadku aj lakavymi ( mozno zdanlivo aj lacnymi) projektami, ale zasadne v norme kvality umenia a kultury. Inak nas tupost, povrch a pseudokultura prevalcuju na desatrocia.
Drzim palce.
|