Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia


Naspäť na článok      Pridať príspevok

Fórum - Vyšetrovanie nehody letu AF 477 je zatiaľ bezvýsledné



Autor: Eugen Mayerberg
Držme sa faktov
Odoberať reakcie:
Dátum: 17.6. 21:51:24
Dopravné lietadlá lietajúce medzi kontinenty lietajú vo výške 10 000 – 11 000 m (kde je obvykle teplota – 56.5 ˚C) rýchlosťou 850 – 900 km/hod. Piloti a hlavne kapitáni týchto lietadiel sú ostrieľaný matadory, ktorých len tak niečo nerozhádza. Preto ako príčinu katastrofy označiť zlyhanie pitotovej trubice odmietam. Skúsený pilot cíti celým telom chovanie lietadla a teda aj jeho rýchlosť. V uvedenej výške už ani dohľadnosť v podstate neovplyvňujú mračná a naviac každý z pilotov má pred sebou prístroj nazývaný umelý horizont podľa ktorého môže lietať i hustých mrakoch. Naviac pri takýchto dlhých letoch lietadlo riadi zariadenie nazývané autopilot a piloti prepínajú na ručné riadenie len pri štarte a pristátí. A tu je tá podstata problému. Medzi 24-mi automatickými hláseniami z paluby lietadla je i hlásenie o tom, že tento automatický pilot bol vypnutý. Prečo? Piloti prevzali riadenie lietadla, alebo vypnutie bolo následkom výpadku elektrického prúdu? Naviac osádky lietadiel sú v stálom spojení s pozemnými dispečerskými centrálami v oblasti ktorou prelietavajú. A je tu ďalší poznatok, že od určitého miesta došlo k nečakanému prerušeniu spojenia. Toto skutočne ukazuje na výpadok elektrického prúdu. A bez elektrického prúdu nefunguje v takýchto dopravných lietadlách nič. Kormidlá lietadla sú na rozdiel od malých ľahkých lietadiel ovládané nie tiahlami a lankami, ale servomotormi závislými na elektrickej energii. Je známy prípad katastrofy tentokrát Boeingu (mám dojem že Australských aerolínii), keď vplyvom nedostatočnej údržby (nenamazaniu šróbového prevodu) došlo k zablokovaniu výškového kormidla a k následnej katastrofe. Osádka i tohoto lietala bola celkom bezmocná. Vedenia aerolínii na celom svete sú pod tlakom zefektívnenia svojej činnosti, na odstávku lietadla k potrebnej údržbe sa vyčleňuje čoraz kratšia doba. Preto komisia pre vyšetrenie tejto katastrofy by sa mala poriadne podívať na tuto tému. Som presvedčení, že ani po vyzdvihnutí Čiernych skriniek sa nič bližšieho nedozvieme. Ak došlo totiž k výpadku elektrického prúdu, tak ani do týchto skriniek sa žiadne údaje dostať nemohli. Reči o pitotovej trubici považujem preto za zavádzajúci problém.

odpovedať



Pridaj príspevok

Zasielať mailom všetky reakcie
Zasielať mailom reakcie na zvolené príspevky
Email:    




Vyhľadávanie

 Prenájom áut


TV program
TV Markíza
  Kompletný program
  TV tipy


Kurzový lístok

1€= 25,160 CZK

1€= 0,843 GBP

1€= 336,010 HUF

1€= 4,256 PLN

1€= 1,103 USD
  Nastavenie


Horoskop
Baran - 20.3. - 19.4.
Býk - 20.4. - 21.5.
Blíženci - 22.5. - 21.6.
Rak - 22.6 - 22.7.
Lev - 23.7. - 23.8.
Panna - 24.8. - 23.9.
Váhy - 24.9. - 23.10.
Škorpión - 24.10 - 22.11.
Strelec - 23.11. - 22.12.
Kozorožec - 23.12. - 20.1.
Vodnár - 21.1. - 19.2.
Ryby - 20.2. - 19.3.


Výsledky zápasov
  Výsledky zápasov     live - naživo
  Futbal
  Tenis
  Hokej
  Basketbal