Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. novembra 2018

EÚ v roku 2019 vyčlení 191,6 miliónov eur na propagáciu agrovýrobkov



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Brusel 14. novembra (TASR) - Európska komisia (EK) v stredu prijala pracovný program propagačnej politiky na rok 2019, ktorý ráta s vyčlenením 191,6 miliónov eur pre programy na podporu agropotravinárskych produktov pôvodom z Európskej únie. Podpora má byť zameraná predovšetkým na trhy mimo EÚ s najvyšším potenciálom rastu.


Komisia v tejto súvislosti spresnila, že v porovnaní s rokom 2018 pôjde na tento cieľ o 12,5 milióna eur viac. V konkrétnej rovine 89 miliónov eur bude vyčlenených na kampane zamerané na rýchlo rastúce ekonomiky v krajinách ako je Kanada, Čína, Kolumbia, Japonsko, Kórea, Mexiko a Spojené štáty. Časť z uvedenej sumy bude vyčlenená na propagáciu konkrétnych výrobkov, ako sú napríklad stolové olivy.

Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v správe pre médiá pripomenul, že EÚ je svetovým špičkovým výrobcom kvalitných jedál a nápojov.

"S radosťou konštatujem, že s ešte väčším dôrazom na propagáciu v roku 2019 budeme zvyšovať povedomie o tejto skutočnosti v rámci EÚ, a tiež v tretích krajinách s vysokým potenciálom ekonomického rastu. Konáme tak v prospech našich poľnohospodárov a výrobcov agropotravinárskych výrobkov," uviedol Hogan.

Podľa jeho slov rastúci počet obchodných dohôd EÚ s rôznymi krajinami sveta znamená tiež viac príležitostí pre európskych výrobcov, pričom eurokomisia ich naplno podporuje v oblasti propagácie a vývozu ich výrobkov.

Čo sa týka propagačných kampaní dovnútra EÚ, tie sa zameriavajú na rôzne systémy označenia kvality, vrátane chráneného označenia pôvodu (CHOP), chránených zemepisných označení (CHZO) a zaručených tradičných špecialít, ako aj na čisto biologické výrobky.

Časť z financií určených na tieto kampane bude zameraná na určité špecifické odvetvia, ako je napríklad ryža vyrábaná spôsobom trvalej udržateľnosti či ovocie a zelenina. Zámer podporovať propagáciu ovocia a zeleniny bol prijatý s cieľom dôraznejšie podporiť zdravé stravovanie spotrebiteľov v EÚ.

Komisia upozornila, že výzvy na predkladanie návrhov na financovanie konkrétnych kampaní budú zverejnené v januári 2019 a budú otvorené pre obchodné organizácie, združenia výrobcov či agropotravinárske skupiny zodpovedné za propagačné činnosti.

Spravodajca TASR Jaromír Novak

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Analýza: Hutníctvo patrí k ťahúňom slovenského priemyslu
<< predchádzajúci článok
Prezidentskú kandidátku Z. Čaputovú podporia osobnosti z novembra '89