Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. marca 2012

Markíza zaplatí rade 43-tisíc eur za reklamu na lieky



Pokutu 43 147 eur uložila dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu vysielateľovi TV Markíza a TV Doma. Platiť musí za to, že v 13 reklamných šotoch odvysielaných od konca roka 2010 do marca ...



Zdieľať
markizacme BRATISLAVA 6. marca (WEBNOVINY) - Pokutu 43 147 eur uložila dnes Rada pre vysielanie a retransmisiu vysielateľovi TV Markíza a TV Doma.


Platiť musí za to, že v 13 reklamných šotoch odvysielaných od konca roka 2010 do marca 2011 nedodržal zákon, ktorý nariaďuje jednoznačnú a zrozumiteľnú výzvu na pozorné prečítanie poučenia o správnom použití lieku v reklame na lieky.

Rada tiež upozornila vysielateľa TV Markíza na porušenie zákona v príspevku Desaťročia žijú v strachu, ktorý 19. septembra 2011 odvysielali v Televíznych novinách.

V príspevku nedodržali ustanovenie zákona o objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov a oddeľovaní názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru.

Upozornenie dostal aj vysielateľ TV JOJ za odvysielanie dvoch častí seriálu Ako som spoznal vašu mamu s českým dabingom z 31. októbra minulého roka.

JOJ porušila zákon, ktorý nariaďuje používanie štátneho jazyka. Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes rozhodla aj o začatí troch správnych konaní - dvoch voči TV Markíza a jednom voči TV JOJ.

Prešetrí možné použitie skrytej reklamy v relácii TV Markíza s názvom Reflex zo 16. decembra minulého roka, ktorá obsahovala príspevok o vysielaní seriálu Sultán. Rada sa bude zaoberať i podozrením, že Markíza neoddelila reklamu od iného vysielania, keď 17. januára tohto roka viackrát odvysielala príspevky vlastnej propagácie.

V prípade TV JOJ Rada preskúma podozrenie, že za mesiace október, november a december 2011 nezabezpečila multimodálny prístup k programovej službe. Zákon jej totiž ukladá vysielať desať percent programov so skrytými alebo otvorenými titulkami, prípadne tlmočených do posunkovej reči nepočujúcich alebo v posunkovej reči nepočujúcich. Agentúru SITA informoval riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu Ľuboš Kukliš.

© SITA Slovenská tlačová agentúra, prevádzkovateľ spravodajského portálu webnoviny.sk. Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
RTVS rekonštruoval budovu v Banskej Bystrici načierno
<< predchádzajúci článok
Vodič zrazil opitú cyklistku a ušiel, dostal za to podmienku

Markíza zaplatí rade 43-tisíc eur za reklamu na lieky - diskusné fórum čitateľov