|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. októbra 2006
Modernizácia tratí stráca význam, ak železnice nie sú využité
Modernizácia železničných tratí na Slovensku stráca podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho zmysel, ak sa železnice nebudú využívať naplno. "Ak sa nepodarí dostať nákladnú dopravu na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. októbra (WEBNOVINY) - Modernizácia železničných tratí na
Slovensku stráca podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho zmysel, ak sa
železnice nebudú využívať naplno. "Ak sa nepodarí dostať nákladnú
dopravu na železnice a znížiť prevádzku na cestách, nemá význam
modernizovať železničné trate v takomto rozsahu," povedal minister
Vážny s tým, že na modernizáciu ide ročne okolo 5 mld. Sk až 7 mld. Sk.
Podľa neho sú totiž slovenské železničné trate využívané tak na 20 až
30 %. Na druhej strane je cestná infraštruktúra podľa ministra
využívaná už na hranici únosnosti. "Na niektorých úsekoch už dokonca
prekračuje 100-percentnú únosnosť," komentoval Vážny. Jedným z jeho
cieľov v najbližších štyroch rokoch by tak malo byť aj prijatie
nástrojov na to, aby sa presunula nákladná doprava na železnicu.
"Môžeme použiť legislatívne alebo platobné nástroje," uviedol minister.
Presun dopravy na železnicu sa netýka len nákladnej dopravy, ale
tiež osobnej dopravy. "Chceme presunúť ľudí z individuálnej dopravy na
hromadnú, a zároveň z cestnej na železničnú," prezentoval minister.
Ministerstvo podľa jeho slov bude musieť tiež riešiť otázku platenia
výkonov vo verejnom záujme. "Je to obrovský balík problémov,"
skonštatoval s tým, že ide o veľké finančné sumy. Financie zo štátneho
rozpočtu na výkony vo verejnom záujme sú podľa ministra na budúci rok
pre Železničnú spoločnosť Slovensko, a.s. vyčlenené vo výške 4,5 mld.
Sk, pre Železnice Slovenskej republiky je to 3,6 mld. Sk. Je nutné
podľa neho hľadať kompromis, nejaké zmysluplné koncepčné riešenie. "Do
budúcich období musíme zadefinovať rozumnejšie pravidlá hry," dodal.
"Kľúčom je harmonizácia osobnej dopravy," zdôraznil. Predchádzajúce
vedenie ministerstva dopravy totiž urobilo podľa Vážneho chybu, keď
presunulo kompetencie cestnej osobnej regionálnej dopravy z úrovne
štátu na samosprávne kraje a nevyriešilo existujúce problémy.
Agentúra SITA vydá k správe aj zvukovú správu.
SITA