Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

03. júla 2019

Personálne agentúry pri nábore pracovníkov využívajú viaceré nástroje



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Marko Erd
Bratislava 3. júla (TASR) - Nábor zamestnancov sa v mnohom podobá marketingovej kampani. Dôležité je poznať cieľovú skupinu, komunikovať s ňou cez relevantné komunikačné kanály a mať zrozumiteľnú ponuku s jasnou konkurenčnou výhodou. Tvrdí to Tomáš Lenárt zo spoločnosti Manuvia.


Podľa neho, keď výrobné podniky alebo hotely potrebujú viac pracovníkov, nie je nič jednoduchšie, než ich získať prostredníctvom pracovnej agentúry. Spoločnosť v uplynulých 30 dňoch aktívne spravovala viac ako 5500 marketingových kampaní, obsluhuje 15 komunikačných nástrojov naraz a ich efektivita sa líši v závislosti od trhu, segmentu, typu pozície a požadovanej kvalifikácie. Samozrejmosťou sú pracovné portály a potom tiež vlastné webové stránky, na ktoré spoločnosť smeruje všetky kampane a svojím spôsobom ich kandidáti tiež využívajú ako vyhľadávač vhodných pracovných ponúk.

Iba za posledný mesiac ich navštívilo viac ako 90.000 ľudí. Na webe funguje chatbot, ktorý umožňuje prakticky okamžitú on-line komunikáciu s kandidátom. Sponzorované príspevky s pracovnými ponukami spoločnosť umiestňuje aj na Facebook podľa segmentácie a záľub potenciálnych uchádzačov. Geografické cielenie, ale aj ďalšie parametre sa dajú dobre využiť pri náboroch formou SMS. Spoločnosť má navyše vlastnú databázu približne štvrť milióna pracovníkov, ktorých kontaktuje e-mailom.

Podľa Lenárta sa oplatí pracovať aj s Google Ads a dobre si premyslieť, ktoré kľúčové slová použiť.

"Aj manuálne pracujúci ľudia využívajú naplno internet a všetko, čo k tomu patrí. Sú veľmi aktívni na sociálnych sieťach a prostredníctvom reklamných bannerov ich dokážeme osloviť na stránkach, ktoré navštevujú. Vďaka digitálnym nástrojom sa nám darí osloviť všetky vekové kategórie," hovorí Lenárt.

Predovšetkým z dôvodu obrovskej administratívy a množstva dát, ktoré treba pri náboroch spracovať, sa aj do oblasti personalistiky dostáva automatizácia a umelá inteligencia. Vyplnenie dotazníka, komunikácia s chatbotom ani videopohovor nie sú vo svete HR žiadnou novinkou.

Vďaka silnej expertíze na zahraničné nábory má spoločnosť možnosť porovnať úspešnosť komunikačných nástrojov v rôznych krajinách.

"Každá krajina má vlastné špecifiká a vlastné pracovné portály, ktoré sú najnavštevovanejšie. Líšia sa však aj pracovníci. Napríklad podľa našich skúseností kandidáti z Rumunska vôbec nevyužívajú chatbot. Preferujú osobnú komunikáciu, radšej zavolajú a vypočujú si informácie o pracovnej ponuke priamo od náborára. Odlišnosti sa dajú nájsť aj v tom, ako sú písané inzeráty. V Poľsku je napríklad najúspešnejší inzerát, ktorý je stručný, krátky a štruktúrovaný. Na Slovensku chce kandidát viac informácií a neprekáža mu súvetie ani textovo bohatší inzerát," uzatvára Lenárt.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Lidl optimalizuje letáky, ročne ušetrí takmer 2400 ton papiera
<< predchádzajúci článok
V Dúbravke je pre obnovu radiály zvýšená prašnosť i premávka