09. marca 2008

Piatkový prelet asteroidu zaznamenali slovenskí astronómovia

V piatok vo večerných hodinách rôzne astronomické servery zverejnili informáciu o objave ...

BRATISLAVA 9. marca (WEBNOVINY) - V piatok vo večerných hodinách rôzne astronomické servery zverejnili informáciu o objave malého telesa, ktoré preletelo popri Zemi vo vzdialenosti približne 150 000 kilometrov, rýchlosťou asi 8,3 kilometra za sekundu. Asteroid s názvom 2008 EZ7 tentoraz Zem obišiel, ale pridali ho na zoznam asteroidov, keďže by vraj mohol na Zemi spôsobiť globálnu katastrofu. Samotný prelet tohto asi dvadsaťmetrového telesa sa odohral až v noci zo soboty na nedeľu a zaznamenali ho aj slovenskí amatérski astronómovia. "Informáciu o tomto úkaze sme zaznamenali v sobotu poobede a podarilo sa nám zistiť presné údaje o objekte. Som osobne rád, že som sa na toto pozorovanie nakoniec podujal aj so svojim kolegom Tomášom Maruškom," uviedol člen združenia Astrofoto.sk, astronóm Ivan Majchrovič. Nafotené fragmenty, asi 2500 záberov, momentálne zdobia titulnú stránku renomovaného servera spaceweather.com, ktorý prevádzkuje americká NASA. Agentúru SITA o tomto úkaze informovali manželia Roman a Jana Pifflovci. SITA

Britská firma vyvinula kameru, s ktorou sa dá vidieť pod oblečenie
Scenárista Sherwood Schwartz bude mať hviezdu na Chodníku slávy