Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

08. októbra 2014

Podľa prieskumu voličov výrazne neovplyvnia bilbordy, letáky a slogany



Ilustračné foto. Foto: TASR/Milan Drozd



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Milan Drozd


Bratislava 8. októbra (TASR) - Slováci v nasledujúcich komunálnych voľbách zohľadnia u kandidátov najmä ich znalosti a skúsenosti (8,79 percenta), volebný program (8,70 percenta) alebo ich angažovanosť v meste či v obci, v ktorej kandidujú (8,66 percenta). Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorú na účely projektu "Ako vyhrať voľby" urobila agentúra Focus na vzorke 1050 Slovákov v poslednom júlovom týždni.

Voliči budú podľa prieskumu pripisovať vysokú dôležitosť aj osobnej prezentácii (8,33 percenta) a reputácii kandidáta počas kampane i pred ňou (8,29 percenta). Dôležitú úlohu zohrá aj dôvod kandidatúry (8,27 percenta) a osobné sympatie voličov (8,05 percenta). "Podľa prieskumu voličov výrazne neovplyvnia bilbordy, letáky či volebné slogany. Väčšina volebných kampaní nijako nezaujme. Väčší dôraz by mali kandidáti klásť na osobnejšiu komunikáciu s voličmi. Iba bilbord nikomu kampaň nevyhrá," povedala zakladateľka projektu Jaroslava Vaculčiaková s tým, že dôležitú rolu u voliča nehrá ani politická príslušnosť kandidáta.

Voliči v prieskume odpovedali na otázku "Do akej miery vaše rozhodnutie, koho budete voliť v komunálnych voľbách, ovplyvňujú nasledujúce faktory?" Oslovení mali odpovedať pomocou desaťbodovej škály, kde číslo jeden znamená "vôbec to nie je dôležité" a číslo desať znamená "je to veľmi dôležité".

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nástupný plat bez praxe je 708 eur mesačne
<< predchádzajúci článok
Nobelovu cenu za chémiu získali traja americkí vedci