08. októbra 2014
Ilustračné foto. Foto: TASR/Milan Drozd
Bratislava 8. októbra (TASR) - Slováci v nasledujúcich komunálnych voľbách zohľadnia u kandidátov najmä ich znalosti a skúsenosti (8,79 percenta), volebný program (8,70 percenta) alebo ich angažovanosť v meste či v obci, v ktorej kandidujú (8,66 percenta). Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorú na účely projektu
"Ako vyhrať voľby" urobila agentúra Focus na vzorke 1050 Slovákov v poslednom júlovom týždni.
Voliči budú podľa prieskumu pripisovať vysokú dôležitosť aj osobnej prezentácii (8,33 percenta) a reputácii kandidáta počas kampane i pred ňou (8,29 percenta). Dôležitú úlohu zohrá aj dôvod kandidatúry (8,27 percenta) a osobné sympatie voličov (8,05 percenta).
"Podľa prieskumu voličov výrazne neovplyvnia bilbordy, letáky či volebné slogany. Väčšina volebných kampaní nijako nezaujme. Väčší dôraz by mali kandidáti klásť na osobnejšiu komunikáciu s voličmi. Iba bilbord nikomu kampaň nevyhrá," povedala zakladateľka projektu Jaroslava Vaculčiaková s tým, že dôležitú rolu u voliča nehrá ani politická príslušnosť kandidáta.
Voliči v prieskume odpovedali na otázku
"Do akej miery vaše rozhodnutie, koho budete voliť v komunálnych voľbách, ovplyvňujú nasledujúce faktory?" Oslovení mali odpovedať pomocou desaťbodovej škály, kde číslo jeden znamená "vôbec to nie je dôležité" a číslo desať znamená
"je to veľmi dôležité".
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR