Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. novembra 2011

Skanska tvrdí, že rozsudok v tendri ŽSR nie je spravodlivý



Tender ŽSR na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá vyhlásili koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Skanska navrhla vykonanie prác za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a TSS ...



Zdieľať
tss grade Tender ŽSR na modernizáciu trate Zlatovce - Trenčianska Teplá vyhlásili koncom roka 2009, ponuky štyroch skupín uchádzačov boli otvorené v marci 2010. Skanska navrhla vykonanie prác za 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty a TSS Grade za 245 mil. eur. Pôvodná predpokladaná cena prác bola vyše 296 mil. eur. Stavebné práce mali byť spolufinancované z Kohézneho fondu Európskej únie a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava a trvať mali tri roky a štyri mesiace. Ide o plánovanú tretiu etapu v rámci modernizácie železničnej trate Nové Mesto nad Váhom - Púchov v dĺžke okolo 59 kilometrov.

Na trati Nové Mesto nad Váhom - Púchov v súčasnosti pokračujú práce v rámci prvej a druhej etapy modernizácie na úsekoch Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce a štvrtej a piatej etapy na úsekoch Trenčianska Teplá - Ilava - Beluša. Tieto dve stavby majú byť ukončené v máji 2013 a 2014.

BRATISLAVA 10. novembra (WEBNOVINY) - Rozsudok Krajského súdu v Bratislave z 28. septembra, týkajúci sa železničného tendra na modernizáciu úseku Zlatovce - Trenčianska Teplá, má podľa spoločnosti Skanska SK, a.s. množstvo tak skutkových, ako aj právnych nedostatkov. Stavebná firma, ktorá podľa výsledkov verejnej súťaže predložila najlacnejšiu ponuku a mala získať zákazku na práce, tvrdí, že nejde o spravodlivé a zákonné rozhodnutie súdu vo veci.

"Jedným z hlavných dôvodov odvolania je jednoznačný nesúhlas s posúdením ceny ponúknutej Skanska zo strany súdu ako neobvykle nízkej, bez toho, aby akokoľvek bolo vedené v tomto smere dokazovanie," zdôvodnila vo štvrtok pre agentúru SITA odvolanie voči rozsudku riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová. Skanska podala odvolanie voči rozhodnutiu súdu 4. novembra.

Uvedený súd zrušil ako nezákonné rozhodnutie Úradu pre verejné obstarávanie z 15. decembra 2010, ktorým zamietol námietky trnavskej firmy TSS Grade, a.s. Tá navrhla v tendri za obnovu trate druhú najnižšiu cenu. Dôvodom zrušenia rozhodnutia úradu bol podľa senátu súdu nezákonný postup komisie Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v procese vyhodnocovania ponúk. Postupovala v rozpore so zásadou transparentnosti, ktorá je základnou zásadou verejného obstarávania. Takéto porušenie zákona mohlo mať zásadný vplyv na výsledok verejného obstarávania. Úrad predtým nariadil Železniciam SR odstrániť protiprávny stav spočívajúci v neuvedení identifikácie úspešného uchádzača v informácii o výsledku vyhodnotenia ponúk zo 6. októbra 2010. Trnavská firma to označila za nezákonné a nepreskúmateľné.

Proti spomínanému rozhodnutiu súdu sa odvolali aj Železnice ako obstarávateľ prác na modernizáciu 12-kilometrovej trate pri Trenčíne. "ŽSR nemajú v žiadnom prípade záujem na ďalšom odďaľovaní ukončenia predmetnej verejnej súťaže. Vzhľadom však na to, že v danej veci už skôr bolo podané odvolanie zo strany Skanska, rozhodli sme sa pre podanie odvolania pre nesúhlas so závermi, ku ktorým súd dospel," uviedla pre agentúru SITA už skôr hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Ukončenie tendra podľa nej závisí od ďalšieho postupu súdov a Úradu pre verejné obstarávanie. Úrad rozsudok akceptoval a neodvolal sa.

Vzhľadom na odvolania nie je rozsudok právoplatný. "Súd zašle výzvu ostatným účastníkom konania, aby sa vyjadrili k podaným odvolaniam," informoval agentúru SITA hovorca Krajského súdu v Bratislave Pavol Adamčiak s tým, že keď bude mať súd všetky podklady, postúpi vec odvolaciemu Najvyššiemu súdu SR.
Plánovaný začiatok modernizácie úseku železnice Zlatovce - Trenčianska Teplá pre rýchlosť do 160 kilometrov sa ešte viac oddiali. Európske peniaze, z ktorých mal byť projekt financovaný, pravdepodobne pôjdu na modernizáciu iných železničných úsekov. "ŽSR už majú náhradné projekty zabezpečené," uviedla Pavliková. Železnice nedávno začali tender na modernizáciu úseku Beluša - Púchov a pripravujú súťaž na druhú etapu obnovy trate Púchov - Žilina.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
RZB bude možno potrebovať viac nového kapitálu
<< predchádzajúci článok
Súčasný stav núti cyklistov porušovať zákon, zmení sa to