Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika    Zdravie

08. apríla 2010

Slováci preferujú značky pri mliečnych výrobkoch



Z výrobkov bežnej spotreby je pre Slovákov a Slovenky značka výrobku dôležitejšia než jeho cena predovšetkým u mliečnych výrobkov, kávy a kávových špecialít, ...



Zdieľať
mlieko  cina Ilustračné foto SITA/AP

BRATISLAVA 8. apríla (WEBNOVINY) - Z výrobkov bežnej spotreby je pre Slovákov a Slovenky značka výrobku dôležitejšia než jeho cena predovšetkým u mliečnych výrobkov, kávy a kávových špecialít, masiel a margarínov. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa uskutočnil v januári na vzorke 1000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.

Na prvom mieste skončili mliečne výrobky, ktoré patria k najrozšírenejším kategóriám spomedzi rýchloobrátkových produktov. Kupujú ich takmer všetky slovenské domácnosti v priemere každý tretí deň. "Mliečne výrobky sú ale veľmi rozmanitou kategóriou. Zatiaľ čo pri trvanlivom mlieku tvoria menej prestížne privátne značky takmer až 80 percent celkovej spotreby, na druhej strane pri acidofilných mliekach, čerstvom mlieku a čerstvých syroch prevládajú značkové výrobky nad privátnymi značkami," uviedol Ladislav Csengeri zo spoločnosti GfK Slovakia.
Ďalšou kategóriou, pri ktorej obyvatelia Slovenska najčastejšie prihliadajú na obľúbenú značku, je káva.

"Stopercentná rozpustná káva sa nakupuje do domácnosti len päťkrát do roka, takže kupujúci si zrejme potrpia na osvedčený produkt,“ uviedol Csengeri. Do prvej desiatky tovarov sa ďalej dostali aj maslo a margaríny, produkty telovej a dentálnej hygieny, prípravky na starostlivosti o pokožku, šampóny a iné prípravky na starostlivosť o vlasy, pivo, minerálne a stolové vody, pracie prášky a gély. "Pri produktoch telovej hygieny ako sú napríklad deodoranty, vlasová kozmetika alebo krémy, sú pri nákupoch preferovanejšie značky, keďže v nákupoch týchto kategórií sú privátne značky podpriemerne zastúpené. Pri pracích práškoch dokonca posilnili na trhu prémiové značky," dodal Csengeri.

Preferencie značkových tovarov sa však líšia aj od toho, či nakupujú muži alebo ženy. Pretože ženy sa starajú o väčšinu nákupov do domácnosti, oveľa viac ako muži si potrpia na značke pri olejoch a čistiacich prostriedkoch do domácnosti. Muži zase preferujú značky pri nealkoholických sýtených nápojoch a alkohole. Tento trend potvrdzujú aj medzinárodné prieskumy spoločnosti GfK, podľa ktorých si spotrebitelia vyberajú pivo, víno a iné druhy alkoholu v prvom rade podľa

Agentúru SITA informovala Daniela Čekovská zo spoločnosti GfK Slovakia.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Parlament schválil historický dodatok k ústave
<< predchádzajúci článok
FIDESZ: Éra socialistov sa musí navždy skončiť