Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

13. mája 2021

Slovan opäť na čele finančnej ligy, Žilina klesla na 4.miesto



Sezóna 2019/2020 bola špecifická aj štruktúrou výnosov klubov. Vo výnosoch prvoligových klubov boli kľúčovými komerčné zdroje, ktoré predstavovali približne 15,5 milióna eur.



Zdieľať
Slovan opäť na čele finančnej ligy, Žilina klesla na 4.miesto

Slovenský futbalový klub ŠK Slovan Bratislava sa vrátil na čelo Deloitte futbalovej finančnej ligy. Sezónu 2019/2020 ukončil s výrazným náskokom pred fortunaligovou konkurenciou s výnosmi z hospodárskej činnosti blížiacimi sa k 20 miliónom eur. Druhé miesto patrí FC DAC 1904 Dunajská Streda, ktorý na víťaza stráca takmer 12,5 milióna. Víťaz minulého ročníka MŠK Žilina sa prepadol až na štvrté miesto.


Celkové výnosy z hospodárskej činnosti klubov boli vo výške 53,6 miliónov eur. Medziročný rozdiel výnosov v porovnaní s rokom 2018 predstavuje pokles o takmer 2,5 milióna. S výnimkou MŠK Žilina, FC Spartak Trnava a AS Trenčín si však ostatné kluby polepšili. Lepšie umiestnenie o 5 pozícií dosiahol FK Senica, ktorý sa v aktuálnom treťom ročníku Deloitte futbalovej finančnej ligy umiestnil na 6. mieste. Výrazne úspešnejší boli aj FC DAC 1904 Dunajská Streda, ktorý s výnosmi 7,1 milióna obsadil druhé miesto, a MFK Ružomberok, ktorý sa s výnosmi 1,5 milióna posunul z minuloročného 10. miesta na 8. pozíciu.

"Vývoj výnosov klubov 27. ročníka Fortuna ligy bol príjemným prekvapením, keďže nekopíroval výrazné medziročné poklesy, ktoré sme pozorovali v prípade najsilnejších európskych líg. Navyše, ŠK Slovan Bratislava vytvoril s výškou svojich výnosov nový rekord Futbalovej finančnej ligy. Potešujúce sú aj výsledky klubov z druhej polovice rebríčka, ktoré kontinuálne napredujú a postupne tak znižujú rozdiely medzi ligovými účastníkmi,“ uviedol v tlačovej správe Michal Lichner, manažér na oddelení Consultingu, Deloitte na Slovensku.

Sezóna 2019/2020 bola špecifická aj štruktúrou výnosov klubov. Vo výnosoch prvoligových klubov boli kľúčovými komerčné zdroje, ktoré predstavovali približne 15,5 milióna eur. Príjmy z predaja a hosťovania hráčov, ktoré v predošlých sezónach tvorili hlavné príjmy klubov, zaznamenali pokles až o 7 miliónov. Napriek tomu však predstavovali štvrtinu celkových príjmov klubov.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Najlepšie zarábajúcim športovcom je podľa Forbes Conor McGregor
<< predchádzajúci článok
Slováci si už v Rusku vybrali hotel, kde budú počas ME bývať. Poznajú aj miesto svojich tréningov