24hod.sk    Tlačové správy

Slovenské potraviny bodujú vo svete



Za každým pohárom poctivého slovenského mlieka, za každým zahryznutím do šťavnatého ovocia či sústom syra je príbeh. Príbeh rodiny, ktorá pokračuje v remesle svojich predkov. Príbeh firmy, ktorá ...



Zdieľať
ir1a5561 copy 676x451 1.8.2025 (SITA.sk) - Za každým pohárom poctivého slovenského mlieka, za každým zahryznutím do šťavnatého ovocia či sústom syra je príbeh. Príbeh rodiny, ktorá pokračuje v remesle svojich predkov. Príbeh firmy, ktorá začínala v garáži rodinného domu. Príbeh ľudí, pre ktorých kvalita a poctivá práca znamená základ ich podnikania. Lidl tieto príbehy nielen podporuje, ale pomáha im rásť.


Spolupráca, ktorá má zmysel – aj tak by sa dala opísať spolupráca maloobchodného reťazca Lidl so slovenskými dodávateľmi. Modro-žltý diskont stavia na dôvere, zodpovednosti a kvalite. Výsledkom je nielen rozvoj slovenského potravinárstva, ale čoraz väčší úspech našich výrobkov v zahraničí.

"Naším cieľom je naďalej rozširovať spoluprácu so slovenskými dodávateľmi a máme úprimnú radosť, že vzájomnú spoluprácu každým rokom prehlbujeme. O to viac nás teší, že domáce výrobky si obľúbili aj zákazníci v zahraničí. Je to dôkazom toho, že kvalitné slovenské produkty majú vo svete svoje pevné miesto," uviedla Justyna Siekanko, konateľka Lidla za rezort nákupu.

Férové partnerstvo, z ktorého profitujú najmä zákazníci


Reťazec spolupracuje s takmer 300 domácimi producentami, s ktorými dlhodobo buduje silné a korektné vzťahy. Vďaka férovej spolupráci môžu potravinári rozširovať a skvalitňovať výrobu, inovovať prevádzky a výrobné postupy. Okrem toho však spolupráca s lokálnymi dodávateľmi podporuje aj rozvoj regiónov a chráni tradičné výrobné postupy. Za minulý obchodný rok (marec 2024 – február 2025) Lidl zaplatil domácim dodávateľom viac ako 610 miliónov eur v nákupných cenách za tovar, ktorý zákazníci nakupovali v jeho predajniach na Slovensku. Výber slovenských produktov v Lidli má stúpajúci trend, čo potvrdzuje aj nedávny prieskum Potravinárskej komory Slovenska[1].

Slovensko je skutočne svetové


Kým domáci zákazníci si môžu každý deň vyberať z čoraz širšej ponuky slovenských produktov, Lidl otvára potravinárom aj dvere do sveta. Vďaka vzájomnej spolupráci si tak na kvalitných produktoch zo Slovenska pochutnávajú aj zákazníci v zahraničí. V uplynulom obchodnom roku vyviezlo svoj tovar vyše 80 domácich výrobcov, a to do 28 krajín, v ktorých Lidl pôsobí. Hodnota exportu dosiahla rekordnú sumu až vyše 114 miliónov eur.

Vďaka spolupráci s Lidlom si produkty od slovenských dodávateľov nachádzajú svoje miesto v nákupných košíkoch miliónov zákazníkov po celom svete. Napríklad našu tradičnú bryndzu nájdete v Maďarsku, camembert putuje do Česka, slivovica do Veľkej Británie, poctivé mäsové výrobky do Švédska, papierenské produkty do Srbska alebo tofu, ktoré nájdu zákazníci na pultoch Lidla až v 27 krajinách.

Úspechy spod Tatier


Medzi najväčších vývozcov do zahraničia prostredníctvom Lidla patrí napríklad spoločnosť Mecom Group, ktorej poctivé mäsové výrobky si mohli zákazníci vychutnať v 12 krajinách po celej Európe. Príkladom úspešného exportéra je aj spoločnosť Tatranská mliekareň. "Spolupráca so spoločnosťou Lidl predstavuje pre Tatranskú mliekareň jeden z dôležitých pilierov v oblasti exportu. Vďaka tomuto partnerstvu sa naše produkty dostávajú nielen na slovenský trh, ale aj do viacerých krajín Európy, vrátane Nemecka, Poľska, Maďarska, Českej republiky, Srbska, Fínska a ďalších," povedal Ján Husák, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Tatranskej mliekarne. Veľkému úspechu v zahraničí sa tešia najmä ich syry. Tatranský rival si obľúbili napríklad v Bulharsku, Rumunsku či Fínsku, encián nájdete na pultoch reťazca v Česku či už spomínaný camembert putuje okrem Česka aj do Litvy a Nemecka.

Producent mliečnych výrobkov oceňuje aj samotnú spoluprácu s reťazcom: "Na spoločnosti Lidl si vysoko vážime korektný prístup a spoľahlivosť. Sme radi, že aj prostredníctvom tejto spolupráce môžeme rozširovať portfólio našich odberateľov a prinášať kvalitné slovenské výrobky zákazníkom v zahraničí," uzavrel Ján Husák.

Lidl opakovane dokazuje, že zodpovedný prístup k domácim dodávateľom nie je len marketingová fráza, ale strategická priorita. Slovenskí výrobcovia tak získavajú stabilného a férového partnera, a zároveň príležitosť na expanziu za hranice krajiny.

Reťazec neustále oslovuje slovenských dodávateľov. Okrem pravidelne organizovaných podujatí komunikuje reťazec aj výzvu určenú domácim potravinárom. Formulár je dostupný na webe: https://www.lidl.sk/c/slovenski-dodavatelia/s10009143

[1] Podiel slovenských potravín na pultoch opäť klesol – PKS

Informačný servis


Zdroj: SITA.sk - Slovenské potraviny bodujú vo svete © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/slovenske-potraviny-boduju-vo-svete-cl817636.html