Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Slovenské potraviny bodujú vo svete



Za každým pohárom poctivého slovenského mlieka, za každým zahryznutím do šťavnatého ovocia či sústom syra je príbeh. Príbeh rodiny, ktorá pokračuje v remesle svojich predkov. Príbeh firmy, ktorá ...



Zdieľať
ir1a5561 copy 676x451 1.8.2025 (SITA.sk) - Za každým pohárom poctivého slovenského mlieka, za každým zahryznutím do šťavnatého ovocia či sústom syra je príbeh. Príbeh rodiny, ktorá pokračuje v remesle svojich predkov. Príbeh firmy, ktorá začínala v garáži rodinného domu. Príbeh ľudí, pre ktorých kvalita a poctivá práca znamená základ ich podnikania. Lidl tieto príbehy nielen podporuje, ale pomáha im rásť.


Spolupráca, ktorá má zmysel – aj tak by sa dala opísať spolupráca maloobchodného reťazca Lidl so slovenskými dodávateľmi. Modro-žltý diskont stavia na dôvere, zodpovednosti a kvalite. Výsledkom je nielen rozvoj slovenského potravinárstva, ale čoraz väčší úspech našich výrobkov v zahraničí.

"Naším cieľom je naďalej rozširovať spoluprácu so slovenskými dodávateľmi a máme úprimnú radosť, že vzájomnú spoluprácu každým rokom prehlbujeme. O to viac nás teší, že domáce výrobky si obľúbili aj zákazníci v zahraničí. Je to dôkazom toho, že kvalitné slovenské produkty majú vo svete svoje pevné miesto," uviedla Justyna Siekanko, konateľka Lidla za rezort nákupu.

Férové partnerstvo, z ktorého profitujú najmä zákazníci


Reťazec spolupracuje s takmer 300 domácimi producentami, s ktorými dlhodobo buduje silné a korektné vzťahy. Vďaka férovej spolupráci môžu potravinári rozširovať a skvalitňovať výrobu, inovovať prevádzky a výrobné postupy. Okrem toho však spolupráca s lokálnymi dodávateľmi podporuje aj rozvoj regiónov a chráni tradičné výrobné postupy. Za minulý obchodný rok (marec 2024 – február 2025) Lidl zaplatil domácim dodávateľom viac ako 610 miliónov eur v nákupných cenách za tovar, ktorý zákazníci nakupovali v jeho predajniach na Slovensku. Výber slovenských produktov v Lidli má stúpajúci trend, čo potvrdzuje aj nedávny prieskum Potravinárskej komory Slovenska[1].

Slovensko je skutočne svetové


Kým domáci zákazníci si môžu každý deň vyberať z čoraz širšej ponuky slovenských produktov, Lidl otvára potravinárom aj dvere do sveta. Vďaka vzájomnej spolupráci si tak na kvalitných produktoch zo Slovenska pochutnávajú aj zákazníci v zahraničí. V uplynulom obchodnom roku vyviezlo svoj tovar vyše 80 domácich výrobcov, a to do 28 krajín, v ktorých Lidl pôsobí. Hodnota exportu dosiahla rekordnú sumu až vyše 114 miliónov eur.

Vďaka spolupráci s Lidlom si produkty od slovenských dodávateľov nachádzajú svoje miesto v nákupných košíkoch miliónov zákazníkov po celom svete. Napríklad našu tradičnú bryndzu nájdete v Maďarsku, camembert putuje do Česka, slivovica do Veľkej Británie, poctivé mäsové výrobky do Švédska, papierenské produkty do Srbska alebo tofu, ktoré nájdu zákazníci na pultoch Lidla až v 27 krajinách.

Úspechy spod Tatier


Medzi najväčších vývozcov do zahraničia prostredníctvom Lidla patrí napríklad spoločnosť Mecom Group, ktorej poctivé mäsové výrobky si mohli zákazníci vychutnať v 12 krajinách po celej Európe. Príkladom úspešného exportéra je aj spoločnosť Tatranská mliekareň. "Spolupráca so spoločnosťou Lidl predstavuje pre Tatranskú mliekareň jeden z dôležitých pilierov v oblasti exportu. Vďaka tomuto partnerstvu sa naše produkty dostávajú nielen na slovenský trh, ale aj do viacerých krajín Európy, vrátane Nemecka, Poľska, Maďarska, Českej republiky, Srbska, Fínska a ďalších," povedal Ján Husák, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Tatranskej mliekarne. Veľkému úspechu v zahraničí sa tešia najmä ich syry. Tatranský rival si obľúbili napríklad v Bulharsku, Rumunsku či Fínsku, encián nájdete na pultoch reťazca v Česku či už spomínaný camembert putuje okrem Česka aj do Litvy a Nemecka.

Producent mliečnych výrobkov oceňuje aj samotnú spoluprácu s reťazcom: "Na spoločnosti Lidl si vysoko vážime korektný prístup a spoľahlivosť. Sme radi, že aj prostredníctvom tejto spolupráce môžeme rozširovať portfólio našich odberateľov a prinášať kvalitné slovenské výrobky zákazníkom v zahraničí," uzavrel Ján Husák.

Lidl opakovane dokazuje, že zodpovedný prístup k domácim dodávateľom nie je len marketingová fráza, ale strategická priorita. Slovenskí výrobcovia tak získavajú stabilného a férového partnera, a zároveň príležitosť na expanziu za hranice krajiny.

Reťazec neustále oslovuje slovenských dodávateľov. Okrem pravidelne organizovaných podujatí komunikuje reťazec aj výzvu určenú domácim potravinárom. Formulár je dostupný na webe: https://www.lidl.sk/c/slovenski-dodavatelia/s10009143

[1] Podiel slovenských potravín na pultoch opäť klesol – PKS

Informačný servis


Zdroj: SITA.sk - Slovenské potraviny bodujú vo svete © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ministerka Šimkovičová mala autonehodu, na miesto museli prísť policajti aj hasiči
<< predchádzajúci článok
Fico hovorí o škandále ako hrom. Veľká Británia sa nevie spamätať z toho, že už nie je koloniálnou veľmocou – VIDEO