![]()  | 
        
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
| 
              Utorok  4.11.2025 
         | 
        Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
| 
              Meniny má Karol 
         | 
        Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
| 
              | 
        
             | 
        
              | 
        
                 | 
        
             | 
    
| 
			 | 
17. marca 2021
Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek
Sociálna poisťovňa plánuje zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby. Uvádza sa to v strategických ...
Zdieľať
 17.3.2021 (Webnoviny.sk) - Sociálna poisťovňa plánuje zaviesť pre klientov elektronické zložky a nové elektronické služby. Uvádza sa to v strategických zámeroch činnosti Sociálnej poisťovne na roky 2021 až 2026, ktoré v stredu schválila vláda.Elektronická zložka klienta bude slúžiť na správu a spracovanie vstupných a výstupných dokumentov týkajúcich sa klienta a jeho väzby na sociálne poistenie. Poisťovňa od tohto kroku očakáva úsporu času pri agendových úkonoch v prospech občanov a zamestnávateľov, ale aj v prospech zamestnancov Sociálnej poisťovne.
Zníži sa spotreba papiera
"Elektronické služby budú mať aj dopad na zníženie spotreby papiera a súvisiaceho spotrebného materiálu, resp. zníženie nákladov na doručovanie dokumentov klientom pri využití elektronického formátu," tvrdí Sociálna poisťovňa.
Zavedenie elektronickej práceneschopnosti (PN) podľa poisťovne zabezpečí nahradenie listinného potvrdzovania dočasnej PN a žiadosti o nemocenské a náhradu príjmu pri dočasnej PN elektronickým vystavením dokumentu ošetrujúcim lekárom.
Novinky prinesú časové úspory
"Prostredníctvom elektronickej výmeny údajov medzi lekármi, zamestnávateľmi, poistencami a Sociálnou poisťovňou budú vytvorené predpoklady na zavedenie novej elektronickej služby, ktorá po nasadení do bežného života prinesie hlavne časové úspory pri vybavovaní a potvrdzovaní súčasných papierových potvrdení jednotlivých dielov tlačiva dočasnej pracovnej neschopnosti," uvádza sa v materiáli.
Zámerom poisťovne je aj štandardizovať klientske centrá, čím sa má zvýšiť kvalita kontaktných služieb poskytovaných poisťovňou, a to nárastom kvality poskytovaných služieb odborne zdatnými a komunikačne zručnými zamestnancami.
"Zvýši sa bezpečnosť fyzického prostredia klientskych centier. V neposlednom rade bude zohľadňovaný aj environmentálny aspekt pri vytváraní služieb a prostredia klientskych centier," dodáva poisťovňa.
Zdroj: Webnoviny.sk - Sociálna poisťovňa sa snaží ušetriť čas aj papier, v elektronických službách zavedie viacero noviniek © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
Podnikateľ Suchoba čelí obvineniu aj v kauze Očistec, vypovedať bude zo Spojených arabských emirátov
Podnikateľ Suchoba čelí obvineniu aj v kauze Očistec, vypovedať bude zo Spojených arabských emirátov
