Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Kariéra

27. septembra 2005

Úspešná už tretia generácia



Brazílska spoločnosť Votorantim získala v polovici septembra v Bruseli významné ocenenie celosvetovej Siete rodinných podnikov (FBN - Family Business Network).



Zdieľať
Cena je uznaním sociálnych projektov firmy a jej podnikovej etiky, ktorá umožňuje pokračovať v podnikaní už tretej generácii. Až 95 percent rodinných podnikov totiž túto kritickú fázu, pokiaľ ide o dĺžku existencie a úspešného fungovania podniku, nedosiahne.
Medzinárodná Sieť rodinných podnikov reprezentuje rodinné podnikateľské aktivity v štyridsiatich  krajinách sveta. Podľa portálu www.euraktiv.sk v závislosti od jednotlivých krajín predstavujú rodinné podniky 50 až 70 percent pracovných miest a sú údajne spoľahlivejšími zamestnávateľmi, najmä pre dlhodobú víziu a silné spojenie s lokálnymi komunitami.
Rodinný podnikateľ Hans Jacob Bonnier, predseda FBN International, zdôraznil, že rodinné podniky sú v rámci EÚ nevyhnutné pre splnenie lisabonských cieľov. Podľa neho zmena nálady v Bruseli pomáha stanovovaniu kritérií medzi členskými štátmi, napríklad pokiaľ ide o nižšiu mieru zdaňovania dedičstva, čo je pre rodinné podniky kľúčovou otázkou. Predstavitelia FBN tiež konštatovali, že zelená kniha komisára Liikanena o podnikaní z roku 2003 bola prvým príkladom toho, keď sa európske inštitúcie pokúsili zaoberať dosahmi na rodinné podniky.
(ja)

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vo vile sa spájajú jazyky!
<< predchádzajúci článok
PORADŇA : Musím byť „vždy pripravený“?