27. septembra 2005
Cena je uznaním sociálnych projektov firmy a jej podnikovej etiky, ktorá umožňuje pokračovať v podnikaní už tretej generácii. Až 95 percent rodinných podnikov totiž túto kritickú fázu, pokiaľ ide o dĺžku existencie a úspešného fungovania podniku, nedosiahne.
Medzinárodná Sieť rodinných podnikov reprezentuje rodinné podnikateľské aktivity v štyridsiatich krajinách sveta. Podľa portálu
www.euraktiv.sk v závislosti od jednotlivých krajín predstavujú rodinné podniky 50 až 70 percent pracovných miest a sú údajne spoľahlivejšími zamestnávateľmi, najmä pre dlhodobú víziu a silné spojenie s lokálnymi komunitami.
Rodinný podnikateľ Hans Jacob Bonnier, predseda FBN International, zdôraznil, že rodinné podniky sú v rámci EÚ nevyhnutné pre splnenie lisabonských cieľov. Podľa neho zmena nálady v Bruseli pomáha stanovovaniu kritérií medzi členskými štátmi, napríklad pokiaľ ide o nižšiu mieru zdaňovania dedičstva, čo je pre rodinné podniky kľúčovou otázkou. Predstavitelia FBN tiež konštatovali, že zelená kniha komisára Liikanena o podnikaní z roku 2003 bola prvým príkladom toho, keď sa európske inštitúcie pokúsili zaoberať dosahmi na rodinné podniky.
(ja)