Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

17. apríla 2012

Volebná kampaň vyšla bugárovcov na viac ako milión eur



Strana Most-Híd minula na volebnú kampaň 1 144 588, 20 eura. Najviac z tejto sumy zhltli volebné bilbordy, bannery, plagáty a letáky, ktoré stranu stáli 424 022,73 eura. Na propagáciu ...



Zdieľať
bugar BRATISLAVA 17. apríla (WEBNOVINY) - Strana Most-Híd minula na volebnú kampaň 1 144 588, 20 eura.


Najviac z tejto sumy zhltli volebné bilbordy, bannery, plagáty a letáky, ktoré stranu stáli 424 022,73 eura. Na propagáciu činnosti strany a jej programu vyčlenili 388 493,09 eura. Reklama a inzercia v periodickej tlači vyšla stranu na 317 223,28 eur.

Na predvolebné prieskumy strana Most-Híd minula 14 849,10 eura. Na vysielanie politickej reklamy nedali ani cent. Strana vykázala dary vo výške 390 tisíc eur. Po 10 tisíc eur prispeli viacerí poslanci, najvyšší dar strane poskytla koncom novembra minulého roka Ingrid Šillová. Strana podľa záverečnej správy o nákladoch na voľby do NR SR úver nečerpala.

Stranu maďarskej koalície (SMK) stála kampaň 543 312,19 eura. Na propagáciu činnosti strany a jej programu dali 228 596,44 eura, bilbordy a volebné plagáty ju stáli 161 592,84 eura. Na inzerciu a reklamu v periodickej tlači SMK vynaložila 58 157,65 eura a vysielanie politickej reklamy 90 631,58 eura. Predvolebné prieskumy stranu nestáli nič. Na kampaň si strana vzala úver z OTP banky vo výške pol milióna eur, 40 tisíc dostali darom.

Malé strany boli šetrnejšie

Stranu Jána Budaja Zmena zdola vyšla predvolebná agitácia na 274-tisíc eur. Ako vyplýva zo záverečnej správy o financovaní kampane, financovala ju firma A.D.Agency jednej z kandidátok Alexandry Szabovej. Z tejto sumy najviac išlo na vysielanie reklamy v televízii (vyše 85-tisíc eur) a na bilbordy (približne 84-tisíc eur). Reklama v tlačených médiách stála necelých 28-tisíc eur, vydanie volebných novín zhltlo 25-tisíc a cestovné kandidátov 20-tisíc eur.

Kampaň strany Robíme to pre deti - SF, vyšla na 95 340,06 eura. Vyše 70-tisíc strana zaplatila za vysielanie televíznych spotov a na propagáciu na bilbordoch dala vyše 25-tisíc eur. Strana tiež prijala dar 25 200 eur.

Kampaň vrátane volebnej kaucie Komunistickú stranu Slovenska (KSS) vyšla na 27 356 eura. Túto sumu v plnej výške pokryli príjmy z mimoriadnych členských príspevkov. Podľa záverečnej správy
komunisti na členskom vyzbierali 27 820 eur.

Stranu Náš Kraj vyšla kampaň na 8065,69 eura, na bilbordy a plagáty minuli 2767,64 eura, inzercia a reklama v tlači stála 2093,33 eura. Na kampani strany Náš Kraj zarobila i Humenská televízia, vysielanie politickej reklamy v tomto médiu vyšlo stranu na 10 eur.

Ľudová strana - naše Slovensko deklaruje pri výdavkoch na kampaň cestovné pre členov strany vo výške 1098,19 eura, zvyšné náklady na propagáciu vyčíslila na 256,80 eura.

Strana slobodné slovo - Nory Mojsejovej realizovala kampaň predovšetkým v internetovom prostredí, jediné výdavky na kampaň preto vykázala v podobe ceny za prenájom miestnosti na stretnutie. Zaplatila za ňu 831,8 eura.

Úplne najlacnejšiu kampaň vykázali strany +1 hlas a Obyčajní ľudia, s ktorou sa vo voľbách pokúšal uspieť Víťazoslav Móric. V ich záverečných správach svietia na strane výdavkov samé nuly.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Fotografia, z ktorej počuť krik dieťaťa, získala Pulitzera
<< predchádzajúci článok
Úrady poznajú mená posledných obetí z lode Concordia

Volebná kampaň vyšla bugárovcov na viac ako milión eur - diskusné fórum čitateľov

píšete tu17.4. 17:27:50