Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Auto poradca Babulic: Služby našej firmy si najskôr obľúbili inovátori



Auto poradca Martin Babulic: Služby našej firmy si najskôr obľúbili inovátori



Zdieľať
Auto poradca Martin Babulic: Služby našej firmy si najskôr obľúbili inovátori Foto: Martin Babulic
Bratislava 12. decembra (OTS) - Až 70 percent áut má stočené kilometre, každá dvanásta „jazdenka“ má právne nedostatky, dve tretiny predávajúcich zatajuje poškodenie auta a priemerné nadhodnotenie vozidla je 15 percent. Aj takto by sa dali v číslach zhrnúť skúsenosti spoločnosti Autoporadca, ktorá sa ako prvá na Slovensku špecializuje na nezávislé preverovanie jazdených áut. O prvom roku fungovania firmy hovorí riaditeľ Martin Babulic.


Aký bol váš prvý rok v tomto, pre niekoho možno ťažko uchopiteľnom svete predaja a kúpy jazdených áut?
Sme radi, že sa potvrdila naša stratégia budovania dôvery v naše služby a tým aj stále väčší počet spokojných klientov. Od prvého dňa vsádzame na udržanie si nezávislosti, orientáciu výlučne na prospech klienta pri striktnom dodržiavaní všetkých zákonov a predpisov.

Čo vás ako auto poradcu naučil prvý rok o kupujúcich, ktorí tvoria drvivú väčšinu vašich klientov?
Veľké percento predávajúcich sa predajom „jazdeniek“ živí a poznajú množstvo spôsobov, ktoré môžu klienta znevýhodniť. Aj preto sme prišli na trh ako prví so službou poradenstva a komplexnej kontroly jazdených vozidiel. Klient, ktorý si kupuje auto raz za pár rokov, je v nezávideniahodnej situácii. Nemá skúsenosti a obchodné zručnosti pri zaobchádzaní s jazdenými autami. Tu nastupuje náš tím Autoporadca, aby sme mu pomohli.

Ak ostaneme pri kupujúcich, na Slovenku pôsobia dojmom, že všetci autám rozumejú alebo aspoň majú známych, ktorí sa v nich vyznajú. Nebola to prekážka k riadnemu rozbehnutiu vašich služieb?
Veľa ľudí sa popálilo. Aj napriek kamarátovi či príbuznému jednoducho prehliadli chyby. Aj takíto ľudia sa na nás neskôr obracajú, aby sme im preverili, alebo našli a preverili bezpečné auto za reálnu cenu. Stalo sa, napríklad, že naša klientka kupovala auto a prehliadal jej ho mechanik. Neodhalil viacero vážnych nedostatkov, klientka auto kúpila a následná oprava bola finančne veľmi náročná. Takže aj takíto ľudia sa začali zaujímať o nás, špecialistov. Naša kontrola je naozaj veľmi dôkladná, skontrolujeme až 110 bodov, robíme testovacie jazdy, tiež kontrolujeme podvozok a auto prechádza diagnostikou.

Boli ste však prví špecialisti na Slovenskom trhu, aké boli začiatky?
Náš príchod na trh sme otvorili takzvaným press dayom, čo bolo niekoľko diskusných stretnutí s novinármi. Už vtedy sme tušili, že o naše služby bude záujem, keďže médiá sa o našu prácu živo zaujímali. Zaujímavé je, že následne po zverejnení nášho vstupu na trh, začali byť aj veľkí predajcovia jazdených áut viac ústretoví voči kupujúcim. Začali napríklad umožňovať návštevu nezávislých servisov s autami, ktoré mali v ponuke.
Ale začiatky neboli ľahké.


Prečo?
Služba bola novinkou, preto najťažšie bolo vysvetliť ľuďom, čo takáto služba obsahuje, jej komplexnosť. Služby sa dali dovtedy objednať len čiastkovo. Niečo ste preverili v servise, niečo v dostupných databázach. My sme služba, ktorá ponúka všetko in house. Dôležitá je aj sila priameho kontaktu s predávajúcim, keď sprevádzame klienta a preberáme na seba aj vyjednávanie o cene, na čo máme profesionálne vyškolených ľudí.

Aký typ ľudí, za vami začal chodiť najskôr?
Prvými zákazníkmi boli ľudia, ktorých my nazývame inovátormi. Sú to špecialisti v iných oblastiach, najčastejšie z IT sektora. Prirodzene vycítili, že naša služba je dobrá, že sa nemusia trápiť s tak zložitou a náročnou vecou, akou je kúpa jazdenky a o všetko majú postarané. Pochopili, že naša služba šetrí čas a peniaze. Je to preto, že nemusíte nič vybavovať, ale vďaka nám nekúpite auto, na ktoré by ste neskôr doplácali pri opravách. A ak sú nejaké nutné, tak vám presne vieme povedať aké a koľko budú stáť. Navyše vieme vyjednať nižšiu cenu, ak je to opodstatnené. Polovica vyjednanej zľavy ide nám a polovicu šetrí klient. Tá mu väčšinou pokryje náklady za samotnú službu.

Spomínate si na prvého zákazníka?
Prvý reálny, platiaci zákazník, bol programátor, tridsiatnik. Potreboval kvalitné a bezpečné rodinné auto s tým, že má byť francúzskej výroby. Auto sme mu našli a dodnes je veľmi spokojný.

Čo vás prvý rok fungovania naopak naučil o predajcoch jazdených áut.
Mojím zistením bolo, že na Slovensku je čím ďalej tým viac serióznych predajcov, či už z radov jednotlivcov alebo bazárov.

Čo znamená byť seriózny?
Že predávané auto zodpovedá údajom, ktoré sú inzerované. Napríklad, že ak predávam auto, o ktorom tvrdím, že je nebúrané a nemá stočené kilometre, tak to tak aj naozaj je. Samozrejme, že je veľa predajcov, ktorí neuvádzajú pravdu a snažia sa nás presvedčiť o opaku. Ale náš tím je školený, aby odhalil pravdu o aute.

Čo je základom schopnosti vidieť a zistiť pravdu?
V prvom rade to sú skúsenosti. Nestačí odkukať nápad, vytvoriť si takmer identické produkty a vydávať sa za odborníka, ako sa nám to, bohužiaľ, párkrát stalo. Máme auto poradcov, ktorí vedia napríklad len pohľadom, podľa jemných odtieňov a textúry laku odhaliť, že auto bolo prestriekané. Ale, samozrejme, neostávame len pri dojmoch. Všetko zistíme odbornými meraniami, napríklad meriame kompletne hrúbku laku na celom aute. Pri precíznosti a obsiahlosti kontroly sa predajcovi ťažko zatajujú drobné alebo aj väčšie poškodenia.

Potom je asi dôležité vedieť správne jednať s predávajúcimi. Predsa len, nikdy nejde o nové auto a je tam veľký priestor vyjednávať cenu vzhľadom na stav auta.
Je to umenie. Nie je to len o tom, že poznám technický stav auta. Predajcovia často využívajú aj psychologické hry. Klient zvykne vkladať do obchodu emóciu, my sme tí, ktorí sú stále pri zemi a nedovolíme, aby klientovi prvotné nadšenie skreslilo úsudok. Oceňujeme, keď nám dá klient pri jednaní s predávajúcim plnú dôveru. My máme odstup a zachovávame si chladnú hlavu, a preto vieme určiť pravdu aj o cene auta.

Napríklad?
Napríklad jeden náš klient chcel kúpiť dodávku, ktorá mala mať nájazd 160-tisíc kilometrov ale my sme zistili a zdokladovali, že v skutočnosti bol nájazd cez 400-tisíc kilometrov. To znamená, že cena vzhľadom ku kvalite auta bola diametrálne odlišná. Klient samozrejme dané auto nekúpil.

Ako sa vaša klientská základňa vyvíja?
Pre mňa bolo veľmi potešujúce, že sa na nás začali obracať s dôverou aj ľudia v zrelšom veku, taktiež podnikatelia, či študenti. Všetky generácie však spája snaha o bezpečnú kúpu. Ľudia si vážia svoje peniaze a kúpa auta patrí medzi najväčšie životné investície hneď po kúpe bytu. A my im pomáhame, aby peniaze „nevyhodili von oknom.“

Autor: Pavol Remiaš

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Blšák v Leviciach ulahodil milovníkom recyklácie i jednania
<< predchádzajúci článok
Dobrovoľníctvo je u zdravotne postihnutého na pracovnom trhu plusom