![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Piatok 3.10.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Stela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
03. októbra 2025
Česká strana Sloboda a priama demokracia minula tisíce dolárov na reklamy na Meta bez povinných označení
Tagy: bývalý český premiér Český premiér Parlamentné voľby v Česku politická reklama SPD Sloboda a priama demokracia
Česká krajne pravicová strana Sloboda a priama demokracia (SPD) minula v prepočte tisíce dolárov za online reklamy na platformách
Zdieľať

Reklamy bez povinných označení
SPD, ktorú vedie podnikateľ Tomio Okamura, má podľa prieskumov podporu približne 12 percent voličov. Podľa správy strana v období od apríla 2019 do 24. septembra 2025 minula na reklamy na Meta celkovo 344 282 dolárov, z čoho 11 490 dolárov išlo na reklamy bez povinných označení.
„Ide o znepokojujúci prípad zneužitia existujúcich pravidiel,“ uvádza správa, ktorá zároveň poukazuje, že SPD minula viac ako desaťnásobok sumy v porovnaní s reklamami bez označení, ktoré mali strany bývalého premiéra Andreja Babiša a súčasného premiéra Petra Fialu.
SPD zatiaľ ešte nereagovala
Autor správy Benjamin Shultz pre AFP uviedol, že „existuje množstvo dôvodov“, prečo niektorí inzerenti nezverejňujú úplné označenia, no v „zlovestnejších prípadoch“ to môže byť snaha skryť financovanie nenávistných, nepravdivých alebo provokatívnych kampaní. Meta Ad Library neobsahuje podrobnosti o konkrétnych reklamách ani ich dosahu, no podľa Shultza by reklamy v hodnote približne 10-tisíc eur mohli potenciálne osloviť až viac ako milión ľudí.
SPD na žiadosť agentúry AFP o vyjadrenie k správe zatiaľ nereagovala. Správa zároveň vyzvala Metu, aby „niesla zodpovednosť za umožnenie tejto úrovne nepriehľadnosti, ktorá jasne porušuje jej podmienky služby a európske právo“. Meta zatiaľ tiež nereagovala na žiadosť o komentár.
Správa prichádza v čase, keď Meta v proteste proti novým pravidlám, ktoré sa snažia o zvýšenie transparentnosti, zakázala politickú reklamu na svojich platformách v Európskej únii. Majiteľ Facebooku a Instagramu označil nové pravidlá, ktoré v EÚ nadobudnú účinnosť 10. októbra, za „nefunkčné“.
Zdroj: SITA.sk - Česká strana Sloboda a priama demokracia minula tisíce dolárov na reklamy na Meta bez povinných označení © SITA Všetky práva vyhradené.
Tagy: bývalý český premiér Český premiér Parlamentné voľby v Česku politická reklama SPD Sloboda a priama demokracia
nasledujúci článok >>
Ministerstvo vnútra upozorňuje občanov v prihraničných oblastiach na testovanie varovného systému v Rakúsku
Ministerstvo vnútra upozorňuje občanov v prihraničných oblastiach na testovanie varovného systému v Rakúsku