Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

26. októbra 2007

PPP projekty nie sú najlacnejšou alternatívou



PPP projekty sa nerobia na krátky čas, ale sú to dlhodobé projekty, musia sa na nich podieľať silné spoločnosti so skúsenosťami. Koncesné zmluvy musia byť postavené na dlhé časové obdobie v ...



Zdieľať

BRATISLAVA 26. októbra (WN/PR) - PPP projekty sa nerobia na krátky čas, ale sú to dlhodobé projekty, musia sa na nich podieľať silné spoločnosti so skúsenosťami. Koncesné zmluvy musia byť postavené na dlhé časové obdobie v rozmedzí od 25 až po 75 rokov. Treba mať na zreteli aj to, že vlády sa počas tohto obdobia môžu meniť, ministri tiež a napriek tomu by mali projekty plniť ďalej. Tieto poznatky vyplynuli z diskusného stretnutia organizovaného Stavebným fórom.sk.

Diskusné stretnutie na tému PPP projekty sa uskutočnilo v utorok 23.10.2007 v Bratislave, za účasti predstaviteľov Ministerstva financií SR, Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Súkromný sektor zastupovali spoločnosti PETERKA&PARTNERS, Dexia banka Slovensko, SKANSKA. Odborným garantom podujatia bola Asociace PPP v ČR.

Stretnutie otvoril pán Jan Šnajdr (Asociace PPP v ČR), ktorý sa podelil s prítomnými o skúsenosti s PPP projektmi z ČR. Vysvetlil ako zapadá PPP do systému verejného obstarávania v iných krajinách, ako napríklad v Rakúsku, Holandsku, Francúzsku, Nemecku, Maďarsku a Belgicku. Uviedol konkrétne príklady stavieb, ktoré boli týmto spôsobom realizované. Využitie PPP projektov vidí takmer vo všetkých oblastiach a vyslovil názor, že PPP projekty sú už v podstate aj na Slovensku, iba nie sú nositeľmi tohto názvu.

Pani Jana Kolesárová (Ministerstvo financií SR) rozanalyzovala funkcie MF SR pri rozvoji PPP projektov na Slovensku. Poukázala na podmienky spolufinancovania súkromných poradcov. V rámci schémy technickej pomoci vysvetlila plány MF SR v ďalších rokoch. Odborne a pohotovo reagovala na otázky z publika. Peter Havrila (Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií) objasnil postoj ministerstva k pripravovaným dopravným projektom na Slovensku.

Deleniu rizík, ktoré vznikajú pri dopravných projektoch sa venoval Peter Chovanec (Dexia banka Slovensko). Objasnil riziká dopytu a trhové riziká, ktoré môžu vzniknúť pri týchto projektoch. Prítomní mali možnosť vzhliadnuť niektoré prípadové štúdie z municipálnych dopravných projektov v Európe.

Igor Snopek (SKANSKA) predstavil projekt diaľničnej siete realizovaný v Poľsku, kde bola uzavretá koncesná zmluva až do roku 2039. Medzi hlavné faktory úspechu považuje angažovanú vládu, výber kvalitných poradcov, konzorcium silných miestnych firiem, angažované a profesionálne rokovacie tímy, vzájomnú spoluprácu medzi všetkými stranami, významný projekt z hľadiska rozvoja regiónu a skutočnú hodnotu za vynaložené prostriedky.

K legislatíve súvisiacej s realizáciou PPP projektov sa fundovane vyjadroval Přemysl Marek (PETERKA&PARTNERS).

Viac informácií nájdete na www.stavebne-forum.sk/events2007

Bližšie informácie poskytne:
Mgr. Katarína Kešjarová
Marketing Manager

Stavebné fórum.sk
Košická 37
821 09 Bratislava
Mobil: +421-911 707 118
E-mail: kesjarova@stavebne-forum.sk


   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Vážny bude o PPP projektoch rokovať ešte s ministrom financií (24. 10. 2007)
 Vláda by mala podľa MF obmedziť rozsah projektov PPP (17. 10. 2007)
 Obmedzenie projektov PPP ich podľa Mojša môže spochybniť (17. 10. 2007)
 MDPT zverejnilo dve predbežné oznámenia na projekty PPP (8. 10. 2007)
 O projekty PPP na diaľnici je podľa Fica obrovský záujem (4. 10. 2007)
 MDPT začína obstarávanie na stavbu úsekov D1 a R1 cez PPP (27. 9. 2007)
 Riziká projektov PPP ešte posudzuje ministerstvo financií (12. 9. 2007)
 Rezort dopravy zatiaľ nevylúčil stavbu diaľnic v systéme PPP (17. 10. 2006)
 Nemáme „čierne“ aerolínie (31. 8. 2005)



nasledujúci článok >>
Chavezove ústavné zmeny prešli vo venezuelskom parlamente
<< predchádzajúci článok
Odročili kauzu bývalého obhajcu Mikuláša Č.