Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

12. septembra 2007

Riziká projektov PPP ešte posudzuje ministerstvo financií



Výstavbu vybraných úsekov na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1 zo súkromných zdrojov cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) môže ešte ovplyvniť stanovisko Ministerstva financií SR ...



Zdieľať

BRATISLAVA 12. septembra (WEBNOVINY) - Výstavbu vybraných úsekov na diaľnici D1 a rýchlostnej ceste R1 zo súkromných zdrojov cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) môže ešte ovplyvniť stanovisko Ministerstva financií SR z hľadiska ich dopadu na splnenie podmienok pre zavedenie eura od roku 2009. Ako v stredu pre agentúru SITA povedal vedúci odboru pozemných komunikácií na ministerstve dopravy Pavol Kirchmayer, rozhodujúce je, aby ministerstvo financií posúdilo všetky riziká týchto projektov. "Riziká sú rozdelené na budúceho investora, ktorý vloží svoje finančné prostriedky, a samozrejme na štát, ktorý to má obstarávať. Tie riziká, ktoré sú dnes stanovené, posudzuje ministerstvo financií a uvidíme, či ich odsúhlasí," dodal P. Kirchmayer.

V súvislosti s plánovaným zavedením elektronického výberu mýtneho v SR od začiatku roka 2009 a opakovaním tendra na mýto Kirchmayer poznamenal, že teraz je veľmi ťažké predpokladať, či sa uvedený termín naozaj dodrží. "Môžeme predpokladať, že neúspešní uchádzači sa môžu odvolávať, čo je bežné. Faktom je, že máme striktne stanovené, že 1. január 2009 je termín, ktorý by sme naozaj nemali prešvihnúť," dodal Kirchmayer. Na otázku, aký vplyv môže mať súbežné zavedenie eura a mýtneho systému, odvetil, že prechod na euro môže mať vplyv na všetky ceny, rovnako ako na sadzby mýta. Bude to podľa neho závisieť od určenia výmenného kurzu slovenskej koruny k euru, pričom iné vplyvy ministerstvo dopravy zatiaľ nepredpokladá.

Ministerstvo dopravy zatiaľ neuvažuje o znížení sadzieb mýtneho určených od roku 2009, ktoré sú aj po znížení o 20 % oproti pôvodnému návrhu stále vyššie ako napríklad v Českej republike a čiastočne v Rakúsku. "Sadzby sú zrátané k dnešnému stavu cestnej siete s predpokladmi do budúcna. Voči Európskej komisii sme povinní na základe výkonov v cestnej sieti tieto sadzby zdôvodňovať a môžeme ich prehodnocovať," uviedol Kirchmayer.

Ak by schválené sadzby mýtneho zostali v platnosti po uvedení systému elektronického výberu mýta do prevádzky, ministerstvo dopravy nepredpokladá, že by vznikli výrazné presuny v smerovaní tranzitnej cestnej nákladnej dopravy cez Slovensko. Veľkí dopravcovia sú podľa Kirchmayera zvyknutí platiť, vedia, že využitie spoplatnej infraštruktúry je pre nich výhodnejšie, než odklon na cesty druhej a tretej triedy. Ministerstvo dopravy pripravuje 20. septembra tohto roka popri profilovom prieskume intenzity cestnej dopravy zistiť aj smerovanie nákladnej dopravy.

SITA


   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Vážny bude o PPP projektoch rokovať ešte s ministrom financií (24. 10. 2007)
 Rezort dopravy zatiaľ nevylúčil stavbu diaľnic v systéme PPP (17. 10. 2006)
 Dopravným PPP projektom hovorí Vážny skôr nie, ako áno (7. 8. 2006)
 Projekty s účasťou súkromníkov (24. 11. 2005)



nasledujúci článok >>
ČESMAD považuje sadzby mýta za vyššie, ako by mali byť
<< predchádzajúci článok
Cudzí jazyk bude povinný od tretej triedy ZŠ