Od 1.7.2003 mám uzavretú zmluvu na odber elektrickej energie so stanovenou mesačnou zálohovou platbou ktorú v dohodnutom termíne plním.Dňa 15.6.2007 som obdržal vyučtovaciu faktúru za obdobie od 19.6.2006 do 09.06.2007 s preplatkom 103.50.-Sk. Vo faktúre nebola žiadna zmienka o zmene platobných podmienok na ďalšie obdobie.V pravidelných mesačných platbách v dohodnutej sume pokračujem naďalej. Aké bolo moje prekvapenie, keď po príchode do rekreačného objektu dňa 16.9.2007 som zistil, že mám odpojenú elektrickú energiu. Našiel som tam písomné oznámenie, že dňa 12.09.2007 mi bola el. energia odpojená.SSE odpojenie zdôvodnili neuhradením dlžnej čiastky v sume 1.300.- Sk. Uvedená suma bola splatná16.7.2007. Ako vznikol uvedený dlh som nemal tušenie.Od pracovníčky zákazníckej linky som zistil, že som bol vybraný a zaradený do skupiny odberateľov ktorí zálahovú platbu platia na celý rok predom / 1.500.- Sk/. K zmene zmluvného zťahu nedošlo.Podľa vyjadrenia SSE mi poslali zmenu platieb doporučene v mesiaci júl 2007. Keďže v čase dovoleniek som na zásielku nečakal a túto si neprevzal SSE považujú zásielku za doručenú. Takto som sa stal neplatičom. V prípade, že chcem zapojiť znovu svoje odberné miesto musím uzradiť sumu 1200.-SK / 1500- preplatok103,50 a dve mesačné splátky po 100 Sk. K sume 1200.- Sk musím zaplatiť ďalších 1200.- Sk za znovu zapojenie odberného miesta. SSE v praxi aj takýmto spôsobom zlepšujú služby svojim zákazníkom a zvyšujú efektivitu svojich ekonomických výsledkov.Neexistuje žiadna výzva na uhradenie dlhu, pokus o zmier a tď. v zmysle platných zákonov SR. A už vôbec sa nejedná o praktiky monopolného dodávateľa.
|