Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

05. septembra 2019

Výbor pre hospodárske záležitosti nerokoval, nebol uznášaniaschopný



Na archívnej snímke poslankyňa NR SR Jana Kiššová (SaS).



Zdieľať
Na archívnej snímke poslankyňa NR SR Jana Kiššová (SaS). Foto: TASR Martin Baumann
Bratislava 5. septembra (TASR) - Poslanci Výboru NR SR pre hospodárske záležitosti vo štvrtok nerokovali. Výbor nebol uznášaniaschopný, pretože koaliční poslanci sa z rokovania ospravedlnili, uviedla jeho predsedníčka Jana Kiššová (SaS).


Poslanci chceli s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) diskutovať o materiáli v násypoch stavby bratislavského obchvatu a o spresnení termínov jednotlivých etáp jeho výstavby. Pre médiá to uviedol jeho člen Miroslav Ivan (SaS).

Výbor mal v programe správu s 2 bodmi, ktoré sa týkali obchvatu. Prvým bodom dokumentu bola Správa o záveroch kontroly Slovenskej stavebnej inšpekcie, ktorej obsahom bolo dodržiavanie zákonných postupov pri výstavbe Diaľnice D4 a Rýchlostnej cesty R7 a druhým Správa o stave projektovej prípravy, výbere zhotoviteľa a procesu výstavby na I. a II. etape budovania križovatky D4/D1 na základe uznesenia výboru z 18. júna 2019.

„Budeme musieť požiadať ministra, aby nám správu predložil na ďalšom riadnom výbore, a aby ju aktualizoval," povedal poslanec Ivan s tým, že súčasná je z 22. augusta a ďalší výbor môže byť v októbri. Podľa informácií zo správy má ešte zhotoviteľ zaslať dokumenty ministerstvu o použitých materiáloch v násype a certifikátoch zhody na násypy. "Či niekto urobil zásahy, o tom nech rozhodne stavebný dohľad a jeho závery," konštatoval poslanec. O tom, čo môže byť použité v násype ako materiál, hovoria normy. Podľa neho bude dôležité, či materiál, ktorý bol odobraný, zodpovedá normám, a či mohol alebo nemohol byť použitý na stavbe.

V súvislosti s tempom výstavby Ivan uviedol, že Národná diaľničná spoločnosť mohla konať rýchlejšie v príprave D1 a križovatky D1, aby mohol koncesionár včas pokračovať. Najťažším bude podľa neho na obchvate súboj právnických kancelárií, ktoré zastupujú štát, teda ministerstvo ako objednávateľa, a zhotoviteľa, keď sa budú riešiť kompenzácie.

Rok 2023 by mohol byť finálnym termínom, keď bude ukončená celá stavba bratislavského obchvatu, uzavrel poslanec Ivan.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Orbán: Európa stratila vo vojnách 50 miliónov ľudí
<< predchádzajúci článok
Rezort školstva musí zrušiť tender na učebnice prvouky pre 2. ročník