Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. apríla 2015

Pri kúpe auta je nutné postupovať uvážene



Auto v rodine je dobrý pomocník, ale zlý pán. I keď v súčasnosti sú vozidlá na trhu dostupnejšie, proces sporenia si na rodinný automobil vyvoláva pocit, že ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 16. apríla (TASR) - Auto v rodine je dobrý pomocník, ale zlý pán. I keď v súčasnosti sú vozidlá na trhu dostupnejšie, proces sporenia si na rodinný automobil vyvoláva pocit, že za svoje odriekanie chce každý dostať čo najviac.


Pri výbere auta si treba ujasniť, na aký účel bude auto slúžiť a tomu prispôsobiť rebríček svojich potrieb. Napríklad pri kúpe rodinného auta zohľadniť potreby celej rodiny, nielen jednotlivca.

"V tomto prípade je dobré, aby pri kúpe rozhodovali obaja partneri. Pokiaľ ide o deti, je tiež vhodné, aby aj tie mali možnosť vyjadriť sa ku kúpe auta, pretože sa v ňom budú viezť. Týmto spôsobom sa auto stáva súčasťou rodiny a môže pôsobiť ako tmeliaci prvok v rodine. Vo vzťahu predávajúci verzus kupujúci ide každému o naplnenie svojich potrieb. Predajca chce dobre predať a kupujúci dobre kúpiť. Pri vyjednávaní v rámci kúpy auta je dôležité si uvedomovať, že predajca nie je proti vám, že jemu ide o jeho profit, čo je úplne legálne a normálne," objasňuje Lucia Pacherová z Centra psychickej odolnosti.

Praktickosť, imidž, výkon, rozdielne potreby prevládajú aj medzi pohlaviami. Malé auto pre ženy, veľké pre mužov. Tradičný mýtus o majiteľoch áut je v skutočnosti omyl. Podľa najnovších štatistík predajcu AAA AUTO za rok 2014 pohlavie pri výbere typu auta vôbec nerozhoduje. "Najčastejšou voľbou mužov aj žien je hatchback. Tento typ vozidla si za minulý rok kúpilo viac ako 14 % žien v Česku aj v SR. Pri mužoch je to takmer raz toľko," tvrdí Karolína Topolová, generálna riaditeľka spoločnosti.

Možností, ako kúpiť vozidlo, je veľa. Od individuálneho predaja cez inzerát až po služby autobazáru. Napriek tomu sú spoločné črty pri celom obchode. Z tohto hľadiska je dôležité, aby kupujúci mal dopredu jasno, čo od auta očakáva, a svoje požiadavky tlmočil predajcovi. Dobrého predajcu možno spoznať podľa toho, keď sa nesnaží predať čo najdrahšie auto, ale berie vážne potreby záujemcu a zbytočne ho netlačí do kúpy iného auta.

Často sa stáva, že predajca ponúkne klientovi konkrétny typ a zahrnie ho predovšetkým výhodami tejto ponuky. V tomto prípade odborníci odporúčajú nerobiť unáhlené rozhodnutia a dať si čas na zváženie. Často sa stane, že človek je nadšený z vecí, ktoré v skutočnosti nepotrebuje a potom si spätne vyčíta svoje rozhodnutie. S kúpou vozidla sú spojené aj riziká, ktoré mnohokrát vyúsťujú do stresových situácií. Práve tieto riziká sú najviac spojené s predajom alebo kúpou auta prostredníctvom internetu.

"Často sa stretávame s podvodníkmi inzerujúcimi na internete búrané vozidlá či dokonca neexistujúce vozidlá. Týmto podvodom sa venujú celé nadnárodné gangy, ktoré majú k dispozícii aj sfalšované doklady od áut, ale aj malí priekupníci vozidiel dovážaných jednotlivo zo zahraničia," vystríha Topolová.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Japonsko sa stalo najväčším veriteľom USA
<< predchádzajúci článok
Euro mierne posilnilo, dolár je naopak pod tlakom