Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

18. septembra 2015

Úrad vládneho auditu má zefektívniť kontrolu verejných výdavkov



Systém kontroly verejných výdavkov sa má zefektívniť, a to aj zriadením Úradu vládneho auditu. Vyplýva to z vládneho návrhu zákona o finančnej kontrole a audite ...



Zdieľať
Úrad Vlády SR Foto: Úrad Vlády
Bratislava 18. septembra (TASR) - Systém kontroly verejných výdavkov sa má zefektívniť, a to aj zriadením Úradu vládneho auditu. Vyplýva to z vládneho návrhu zákona o finančnej kontrole a audite vykonávanom verejnou správou, ktorý dnes poslanci Národnej rady (NR) SR posunuli do druhého čítania.


Správne nastavenie verejnej kontroly je podľa Ministerstva financií (MF) SR jedným z dôležitých nástrojov vlády na odhaľovanie skrytých systémových rizík a prevenciu kriminality a podvodov. "Prijatím návrhu zákona sa zefektívni systém verejnej vnútornej kontroly s dôrazom na overovanie a hodnotenie riadenia procesov a všetkých činností nielen pri realizácii programov zahraničnej pomoci v súvislosti so zabezpečením programového obdobia 2014 - 2020, ale aj s dôrazom na ciele programu ESO a ciele programového vyhlásenia vlády," skonštatoval rezort financií.

Zriadiť sa má Úrad vládneho auditu s pôsobnosťou v rámci celého územia SR. "Cieľom uskutočnenia zmeny je zlepšiť proces hodnotenia kvality výkonu vládneho auditu a zrýchliť, zefektívniť a optimalizovať koordináciu vládnych auditov vykonávaných Úradom vládneho auditu z úrovne ministerstva financií," priblížilo ministerstvo.

Úrad má zostať v priamej metodickej pôsobnosti rezortu financií, aby mohol efektívnejšie reagovať na prípadné metodické problémy počas výkonu vládnych auditov a operatívne ich riešiť. "Doposiaľ sa komunikácia týkajúca sa výkonu vládneho auditu a s tým spojeného metodického usmerňovania uskutočňovala prostredníctvom troch riaditeľov správ finančnej kontroly, čo je časovo náročné a výsledkom je nejednotné uplatňovanie metodických usmernení každej správy finančnej kontroly," ozrejmilo MF SR.

Právna norma stanovuje aj pravidlá výkonu predbežnej finančnej kontroly pre obce, ktoré nemajú žiadnych zamestnancov. Ak obec s malým počtom zamestnancov nevie zabezpečiť základnú finančnú kontrolu svojimi dvoma zamestnancami, tak ju vykoná priamo starosta obce a osoba určená obecným zastupiteľstvom. To v praxi môže byť aj poslanec obecného zastupiteľstva, ak sa na takomto riešení zhodne obecné zastupiteľstvo a určí takúto osobu uznesením. Návrh by mal nadobudnúť účinnosť 1. januára budúceho roka.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Na strane islamistov bojuje okolo 2400 ruských občanov
<< predchádzajúci článok
Obciam má stúpnuť podiel príjmu z daní na 70 %