Živnostníkom porastú minimálne sociálne a zdravotné odvody o takmer 20 eur
Minimálne sociálne a zdravotné odvody pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) sa od začiatku budúceho roka zvýšia o 18,63 eura na 257,43 eura. Najnižšie možné odvody na sociálne poistenie pre SZČO od ...
7.3.2020 (Webnoviny.sk) - Minimálne sociálne a zdravotné odvody pre samostatne zárobkovo činné osoby (SZČO) sa od začiatku budúceho roka zvýšia o 18,63 eura na 257,43 eura. Najnižšie možné odvody na sociálne poistenie pre SZČO od januára stúpnu z terajších 167,89 eura na 180,99 eura a minimálny preddavok na zdravotné poistenie na budúci rok dosiahne 76,44 eura, čo bude oproti súčasnosti nárast o 5,53 eura.
Stane sa tak vzhľadom na to, že priemerná mesačná mzda na Slovensku podľa Štatistického úradu SR vlani medziročne vzrástla o 7,8 % na 1 092 eur.
Minimálny vymeriavací základ (VZ) na platenie odvodov pre SZČO je totiž naviazaný na vývoj priemerných zárobkov zamestnancov, tvorí polovicu z priemernej hrubej mzdy na Slovensku spred dvoch rokov. Najnižší možný vymeriavací základ na platenie odvodov pre SZČO preto od začiatku budúceho roka stúpne takisto o 7,8 %. Na rok 2021 bude minimálny vymeriavací základ pre SZČO vo výške 546 eur, medziročne to bude viac o 39,50 eura.
Od začiatku budúceho roka sa tiež vzhľadom na nárast priemernej mzdy na Slovensku zvýši maximálny VZ na platenie poistného na sociálne poistenie, s výnimkou úrazového poistenia, kde najvyšší možný VZ nie je stanovený. Maximálny VZ na rok 2021 vzrastie zo súčasných 7 091 eur na 7 644 eur, teda zo 7-násobku priemernej mzdy za rok 2018 na 7-násobok priemernej mzdy za rok 2019.
Zdroj: Webnoviny.sk - Živnostníkom porastú minimálne sociálne a zdravotné odvody o takmer 20 eur © SITA Všetky práva vyhradené.
Stane sa tak vzhľadom na to, že priemerná mesačná mzda na Slovensku podľa Štatistického úradu SR vlani medziročne vzrástla o 7,8 % na 1 092 eur.
Minimálny vymeriavací základ (VZ) na platenie odvodov pre SZČO je totiž naviazaný na vývoj priemerných zárobkov zamestnancov, tvorí polovicu z priemernej hrubej mzdy na Slovensku spred dvoch rokov. Najnižší možný vymeriavací základ na platenie odvodov pre SZČO preto od začiatku budúceho roka stúpne takisto o 7,8 %. Na rok 2021 bude minimálny vymeriavací základ pre SZČO vo výške 546 eur, medziročne to bude viac o 39,50 eura.
Od začiatku budúceho roka sa tiež vzhľadom na nárast priemernej mzdy na Slovensku zvýši maximálny VZ na platenie poistného na sociálne poistenie, s výnimkou úrazového poistenia, kde najvyšší možný VZ nie je stanovený. Maximálny VZ na rok 2021 vzrastie zo súčasných 7 091 eur na 7 644 eur, teda zo 7-násobku priemernej mzdy za rok 2018 na 7-násobok priemernej mzdy za rok 2019.
Zdroj: Webnoviny.sk - Živnostníkom porastú minimálne sociálne a zdravotné odvody o takmer 20 eur © SITA Všetky práva vyhradené.
Prečítajte si tiež
- Konaté potvrdil, že Mbappé je pred návratom do reprezentácie v dobrej mentálnej kondícii
- Požiadavky Ruska aj kľúčové stanovisko Ukrajiny. Čo priniesol prvý deň mierových rokovaní v Abú Zabí ?
- Ukrajina sprísnila tresty za podplácanie zahraničných verejných funkcionárov v medzinárodnom obchode
- Ďalšie dve medaily pre Slovensko na OH mládeže. Michalík získal v Dakare zlato a Hajduková striebro – VIDEO
- Recenzia: Vražda na brehu Dunaja v Divadle Aréna