Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

19. mája 2011

Ceny pohonných látok v EÚ naďalej klesajú



Pokles cien pohonných látok v Európskej únii (EÚ) pokračuje. Nafta v porovnaní s benzínmi podľa Tomáša Novotného z portálu Natankuj.sk naďalej zlacňuje výraznejšie. ...



Zdieľať
benzinka Foto: SITA/Tomáš BenedikovičBRATISLAVA 19. mája (WEBNOVINY) - Pokles cien pohonných látok v Európskej únii (EÚ) pokračuje. Nafta v porovnaní s benzínmi podľa Tomáša Novotného z portálu Natankuj.sk naďalej zlacňuje výraznejšie. V uplynulom týždni zlacnela nafta trikrát viac ako benzíny. Ceny nafty tak klesli v priemere o 1,3 centu za liter a benzíny zlacneli v priemere o 0,4 centu za liter. Benzíny pritom zlacneli v 16 štátoch únie, zdraželi v šiestich. Ceny nafty sa znížili v 20 krajinách EÚ a stúpli v dvoch.


Najväčší rast cien benzínov zaznamenali Rumunsko a Holandsko. Benzíny zlacneli najviac v Maďarsku a v Belgicku. Nafta pritom zdražela v Španielsku a v Poľsku a najviac zlacnela vo Švédsku. Slovensko sa rovnako ako týždeň predtým nachádza na 15. mieste rebríčka najnižších cien benzínov Európskej únie. "V rebríčku najnižších cien nafty sme klesli zo 16. miesta na 18. pozíciu. Naposledy sme boli na horšej pozícii pred februárom 2010," dodáva Novotný. V porovnaní s krajinami V4 a Rakúska má Slovensko najdrahšie benzíny. Nafta je drahšia len v Česku.

Nižšie ceny benzínov bez daní má z okolitých členských krajín únie Poľsko a Rakúsko. Česko a Maďarsko ich má vyššie. Nafta bez daní je na Slovensku v porovnaní s okolitými členmi únie najvyššia. V porovnaní daňového zaťaženia pohonných látok sú benzíny na Slovensku pod najväčším tlakom daní a poplatkov spomedzi krajín V4 a Rakúska. Dane na naftu sú však druhé najnižšie z okolitých členských krajín EÚ. Nižšie dane z nafty majú len v Poľsku.

Pre niektorých motoristov zo Slovenska sa podľa Natankuj.sk viac oplatí tankovať v okolitých štátoch. Platí to najmä pre ľudí z okrajových častí severu, východu, juhu a juhozápadu našej krajiny. "V prípade, že sa vodič rozhodne ísť natankovať na otočku do zahraničia, do Poľska sa mu oplatí zájsť pre benzín v priemere 38 kilometrov od štartovacej pozície na Slovensku. Za naftou sa tam oplatí ísť najviac 35 km," uvádza Tomáš Novotný. Po benzíny a naftu sa do zahraničia oplatí ísť ešte do Rakúska, zhruba 17 km pre obe skupiny pohonných látok.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bratislavský zimný štadión otvoria pre verejnosť
<< predchádzajúci článok
RUSKO: Medvedev je podľa ruských médií čudný