Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. septembra 2010

FIGEĽ: Privatizácia Carga nie je na programe dňa



Generálny riaditeľ ZSSK Cargo Pavol Ďuriník, generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec a prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ na brífingu počas celoslovenských oslavách Dňa železničiarov. ...



Zdieľať
durnik kravec figel Generálny riaditeľ ZSSK Cargo Pavol Ďuriník, generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec a prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ na brífingu počas celoslovenských oslavách Dňa železničiarov.

Foto: SITA/Ivan Fleischer


KOŠICE 17. septembra (WEBNOVINY) - Privatizácia železničnej spoločnosti Cargo nie je na programe dňa. Uviedol to v piatok v Košiciach na brífingu pri príležitosti Celoslovenských osláv dňa železničiarov minister dopravy Ján Figeľ. „Hovorme radšej o hľadaní strategického partnera a nie o privatizácii. Ak chceme, aby to bolo obojstranne výhodné partnerstvo, nevesta musí dobre vyzerať a očakávam, že sa tak stane po konsolidácii. Potom by sme v dialógu s novým vedením Cargo mohli o tom začať uvažovať, ale nebudeme to urýchľovať a hľadať za každú cenu,“ odpovedal Figeľ na otázku agentúry SITA.

Figeľ ďalej uviedol, že pre túto vládu nie je predĺženie širokorozchodnej trate témou na zásadné vyjadrenie. „Musíme modernizovať a rozvíjať to, čo máme a čo pomôže rozvoju Slovenska, čo nás spojí s úniou,“ zdôraznil minister dopravy. Minister Figeľ predstavil aj nových generálnych riaditeľov Carga Pavla Ďuriníka a osobnej dopravy ZSSK Pavla Kraveca. K otázke výmeny vedenia v tretej železničnej spoločnosti, ktorá má v kompetencii železničnú cestu sa však nevyjadril.

„Stojí pred nami ešte väčšia liberalizácia a nové výzvy pre všetky tri naše železničné spoločnosti, ktoré dokážu realizovať len pri lepšej vzájomnej koordinácii aktivít a v spolupráci," zdôraznil Figeľ. Ako ďalej uviedol, od nového vedenia železničných spoločností očakáva konsolidáciu, aby tie dosahovali lepšie hospodárske výsledky a zvýšili efektívnosť. Zdôraznil, že treba zaviesť nový spôsob financovania úhrady nákladov prepravy vo verejnom záujme. Podľa neho budú od nového roku platiť vyváženejšie pomery medzi troma spoločnosťami s cieľom zlacnieť nákladnú dopravu. Od manažmentov očakáva vypracovanie novej stratégie a vízie pre železnicu. "Chcem vytvoriť predpoklady pre ďalšiu modernizáciu našich železníc,“ povedal Figeľ. Uviedol, že pri svojej nedávnej návšteve Európskej únie v Bruseli tlmočil záujem Slovenska využiť na modernizáciu železníc a posilnenie ich výkonových kapacít, keďže očakáva zvýšený záujem o prepravu po železniciach, ktorá je ekologickejšia ako cestná.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Návrhy o modernizácii sú pre Trenčanov nedostupné
<< predchádzajúci článok
Novela zákona o službách zamestnanosti podpísaná