Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

24. septembra 2013

Kapitán Costy Concordie nie je jediným vinníkom, tvrdia právnici



Na procese, ktorý je vedený v Taliansku s kapitánom stroskotanej výletnej lode Costa Concordia, vznikajú nezvyčajné spojenectvá, napísala dnes agentúra Associated Press.



Zdieľať
Grosseto 24. septembra (TASR) - Na procese, ktorý je vedený v Taliansku s kapitánom stroskotanej výletnej lode Costa Concordia, vznikajú nezvyčajné spojenectvá, napísala dnes agentúra Associated Press.

Francesco Schettino pred súdom Foto: TASR/AP

Obhajcovia Francesca Schettina sa zhodli s právnymi zástupcami rodín obetí a hovoria, že kapitán nie je jediný, kto nesie zodpovednosť za lodnú haváriu. Zlyhalo veľa vecí, ktoré mohli prispieť k vysokému počtu obetí, keď výletná loď stroskotala na útesoch pri toskánskom ostrove Giglio v roku 2012.

Oba štáby právnikov dnes od súdom vymenovaných expertov požadovali odpovede na to, prečo po zrážke nepracovali núdzové pumpy na odčerpávanie vody.

Stroskotanie vyústilo do smrti 32 ľudí, množstvo ďalších bolo zranených a traumatizovaných.

Francesco Schettino je obžalovaný zo zabitia v dôsledku toho, že údajne spôsobil stroskotanie plavidla a loď opustil pred tým, ako mohlo byť 4200 pasažierov a členov posádky evakuovaných. Podľa vlastných slov je obetným baránkom a tvrdí, že následky tragédie zhoršili chyby členov manažmentu spoločnosti Costa Crociere a mechanické poruchy.

"Chcem, aby sa vyšla najavo pravda," povedal Schettino agentúre Associated Press.


Na snímke vrak výletnej lode Costa Concordia pri toskánskom ostrove Giglio v pondelok 15. júla 2013. Odstraňovanie vraku bude stáť 500 miliónov eur, teda vyše dvakrát viac než sa pôvodne odhadovalo. Výletná loď Costa Concordia narazila na plytčinu 13. januára 2012. O život prišlo 32 zo 4229 pasažierov. Súdny proces s kapitánom lode Francescom Schettinom sa má začať 17. júla 2013. Foto: TASR/AP

Loď Costa Concordia stroskotala po tom, ako narazila do útesu a nabrala vodu pri ostrove Giglio. Kapitán Schettino tvrdí, že keď sa plavidlo nebezpečne priblížilo k útesom, nariadil kormidelníkovi otočiť kormidlo doľava, ten ale reagoval príliš pomaly a kormidlo otočil doprava.

Vyšetrovatelia sa predtým vyjadrili, že svoju úlohu zrejme zohrala aj jazyková bariéra medzi talianskym kapitánom a indonézskym kormidelníkom.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Reštaurácie dostanú pokutu za zákazníkov, ktorí pijú mimo prevádzky
<< predchádzajúci článok
Americký dohľad NCUA žaluje 13 bánk pre manipuláciu so sadzbou Libor