Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. júna 2009

Medzinárodný projekt BUSINESS SCHOOLGAMES pre slovenské školy



Spoločnosť Schoolgames Slovakia uvedie v školskom roku 2009/2010 do slovenských škôl prvú spoločenskú hru, ktorá pomáha pri výučbe ekonomických predmetov. Cieľom projektu Business Schoolgames je ...



Zdieľať
BRATISLAVA 10. júna (WN/PR) - Spoločnosť Schoolgames Slovakia uvedie v školskom roku 2009/2010 do slovenských škôl prvú spoločenskú hru, ktorá pomáha pri výučbe ekonomických predmetov. Cieľom projektu Business Schoolgames je zážitkovou formou vzbudiť u študentov záujem o vzdelávanie, rozvíjať ich podnikateľské zručnosti a ekonomické myslenie.


Nosná časť projektu - spoločenská hra Business Master je určená pre všetky typy stredných škôl na celom území Slovenska. Uplatnenie nájde pri rôznych predmetoch ako napríklad Manažment, Marketing, Náuka o spoločnosti, Účtovníctvo, a to v rámci vyučovania alebo krúžkov. Využitie nájde aj pri školských vzdelávacích programoch a v neposlednom rade aj pri výučbe anglického jazyka. Každá hra bude totiž obsahovať hracie karty a hraciu plochu v slovenskom aj v anglickom jazyku.

„Veríme, že hra Business Master pomôže mladej generácii rýchlejšie sa zorientovať v súčasnom ekonomickom svete,“ povedal Ladislav Smoroň, koordinátor projektu. „Vyučovanie prestáva byť teoretické, študenti sa učia na príkladoch reálnych firiem a učenie sa skutočne stáva hrou. V 21. storočí tak reagujeme na odkaz Jána Ámosa Komenského : Hľadajme spôsob, aby učitelia menej učili a žiaci viac pochopili,“ dodal Smoroň.

Nasadením hry do škôl však projekt nekončí. Tak, ako v ostatných krajinách, ktoré nasadili túto hru vo výučbe, sa aj na Slovensku budú každoročne konať turnaje na školskej, národnej a medzinárodnej úrovni. Na týchto turnajoch si študenti budú môcť zmerať sily s rovesníkmi z iných škôl, či okolitých

„Projekt Business Schoolgames má obrovský potenciál. Ako učebná pomôcka nie je náročný na prípravu učiteľa, no zároveň dokáže zatraktívniť vyučovací proces, ako aj rozvíjať zručnosti jednotlivých žiakov,“ hovorí Ladislav Smoroň. „Národné a medzinárodné turnaje vytvárajú dodatočnú motiváciu nielen pre študentov, ktorí dostanú možnosť vyhrať okrem vecných cien aj stáž, ale taktiež pre školy, ktoré ich využijú svoju na propagáciu“, dopĺňa Smoroň.

Schoolgames / Freyspiel

Projekt Business Schoolgames je v Rakúsku najúspešnejším a najväčším vzdelávacím projektom. V priebehu piatich rokov ho absolvovalo takmer 150.000 študentov. V Rakúsku projekt zastrešuje agentúra Freyspiel, ktorá sa špecializuje na emocionálny marketing a zážitkové vzdelávanie. Lokálnym partnerom na Slovensku projekt je spoločnosť Schoolgames Slovakia, s.r.o. Projektový tím má dlhoročné skúsenosti s finančným a podnikateľským vzdelávaním.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
V bratislavskej Vrakuni chcú postaviť areál za 15 mil. eur
<< predchádzajúci článok
Japonci hľadajú zaujímavý slovenský produkt