![]() |
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
|
Streda 12.11.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
|
Meniny má Svätopluk
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. marca 2008
Podľa SBA je bankový ombudsman prínosom pre klienta i banky
Banková ombudsmanka Eva Černá, od začiatku septembra do konca decembra minulého roka, prijala celkovo 98 podnetov a z toho sa 68 prípadov ukončilo. Kanceláriu bankového ombudsmana v tomto období ...
Zdieľať
V ôsmich prípadoch sa na základe kladného vyjadrenia banky v spolupráci s ňou vyriešili sťažnosti dohodou v prospech klienta. V 29 prípadoch nebolo preukázané pochybenie banky vo svojom postupe voči spotrebiteľovi. "Slovenská banková asociácia je spokojná s prvými mesiacmi výkonu úradu bankového ombudsmana. Riešenie sporov je úspešné a je prínosom pre obe strany, teda aj pre klienta i banku," zhodnotil činnosť bankového ombudsmana výkonný riaditeľ SBA Ladislav Unčovský.
Najčastejšími podnetmi, s ktorými sa klienti obracajú na bankového ombudsmana, sú podania týkajúce sa hypotekárnych a spotrebiteľských úverov s podielom 38 %. Ďalej sú to podania, ktoré sa týkajú bežných účtov, účtov majiteľov cenných papierov, termínovaných vkladov a vkladných knižiek s podielom 22 %, podania týkajúce sa platobného styku a operácií s platobnými kartami tvorili 21 %, investičných služieb 12 % a sprostredkovateľských služieb 7 %. "Najviac sťažností klientov vychádza z nedostatočného porozumenia a osvojenia si bankových služieb a produktov, preto je našim cieľom zameriavať sa v budúcnosti aj na edukačné aktivity," uviedla Eva Černá.
Bankový ombudsman začal vykonávať svoju činnosť 1. septembra 2007 v zmysle ustanovení Etického kódexu bánk o ochrane práv spotrebiteľa a Postupu bankového ombudsmana pri vybavovaní podnetov spotrebiteľov.
SITA
Podľa SBA je bankový ombudsman prínosom pre klienta i banky - diskusné fórum čitateľov
