Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova    Prezidentské voľby 2014

18. marca 2009

Prezidentskej kampani chýbala kreativita, hodnotí psychologička



Prezidentskej kampani chýbala kreativita a nedokázala presvedčiť voličov, aby išli voliť, myslí si psychologička Jana Porubcová z Katedry psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda ...



Zdieľať
BRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) - Prezidentskej kampani chýbala kreativita a nedokázala presvedčiť voličov, aby išli voliť, myslí si psychologička Jana Porubcová z Katedry psychológie Filozofickej fakulty Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. "Kampaň nemala náboj, dynamiku. Žiaden volebný tím nedokázal strhnúť pozornosť voliča na svoju stranu," povedala pre agentúru SITA Porubcová. Podľa nej 15-dňovej kampani, ktorá sa dnes skončí, dominovali najmä dvaja favoriti volieb - súčasný prezident Ivan Gašparovič a opozičná kandidátka Iveta Radičová. Podľa Porubcovej prvá "volebná" kontroverzia vznikla koncom februára, krátko pred oficiálnym začiatkom kampane, keď banskobystrický biskup Rudolf Baláž počas homílie na svätej omši napadol Radičovej vyjadrenia, že "to, čo je morálne, alebo nemorálne v spoločnosti, to je vec spoločenskej dohody tej-ktorej spoločnosti“.


Podľa Porubcovej Gašparovičov volebný tím zvolil "obrovskú taktiku". Podľa nej využitie tváre Roberta Fica na billboardoch propagujúcich Gašparoviča bolo správne, keďže aj podľa najnovšieho prieskumu premiér zostáva najdôveryhodnejším politikom. "Billboard s Ficovou tvárou ubezpečuje národ, že Ivan Gašparovič predstavuje stabilitu," uviedla Porubcová. Ficove útoky voči Radičovej vypovedajú o kultúre prejavu. Porubcová ďalej podotkla, že Radičová ako nominantka pravice zvolila konzervatívnu, neagresívnu a nie príliš kritickú rétoriku voči Ficovi a Smeru-SD. "Bola to vyčkávacia taktika," dodala psychologička.

Volebným tímom chýba profesionalita, domnieva sa Porubcová. Podľa nej tímy okolo prezidentských kandidátov by mali dokázať odprezentovať ich lepšie, než sa dokážu oni samotní. "Kampaň sa vyznačovala absenciou profesionality a voliči tak boli ochudobnení o kreativitu," povedala Porubcová. Hoci sa kampaň končí, voliči podľa psychologičky poznajú len Ivana Gašparoviča, Ivetu Radičovú a Františka Mikloška, ktorí aktívne vystupujú na politickej scéne. "Ostatní (Zuzana Martináková, Dagmara Bollová, Milan Melník a Milan Sidor - pozn. SITA) akoby boli do počtu," uzavrela Porubcová.

Podľa volebného zákona kampaň pred voľbami môže trvať 15 dní. Kampaň pred prezidentskými voľbami sa začala 6. marca. Vo štvrtok sa začína volebné moratórium, počas ktorého kandidáti už nemôžu presviedčať voličov, aby im dali svoj hlas.
SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Opozícia považuje šrotovné za nešťastné opatrenie
<< predchádzajúci článok
Samospráve sa nepáči spôsob financovania rekreačných poukazov