![]()  | 
        
| Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
| 
              Utorok  4.11.2025 
         | 
        Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky | 
| 
              Meniny má Karol 
         | 
        Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino | 
| 
              | 
        
             | 
        
              | 
        
                 | 
        
             | 
    
| 
			 | 
01. decembra 2013
Slováci nechali vlani v reštauračných zariadeniach až 820 mil. eur
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/  Tomáš Halász "Kým v obchode spotrebiteľov kvalita nakupovaných potravín zaujíma, vo väčšine reštaurácií nemajú možnosť o použitých surovinách získať žiadne informácie. Slovenský spotrebiteľ nie je zvyknutý si pýtať bližšie informácie o konzumovaných jedlách a surovinách, z ktorých sú pripravované," upozornila.
Ak by spotrebiteľ v obchode uprednostnil napríklad slovenskú hydinu pred poľskou alebo maďarskou, v reštauračnom zariadení s veľkou pravdepodobnosťou nevie, že ním konzumovaná hydina pochádza z cudziny.
"Z informácie o surovinách vie spotrebiteľ zistiť čo-to o ich kvalite. Kvalitu potravín, ktoré konzumujeme v reštauráciách, častokrát podceňujeme, väčšinu z nás nenapadne opýtať sa, odkiaľ pochádzajú suroviny, alebo na iné detaily pripravovaných jedál," poznamenala.
"Myslím si, že reštauračné zariadenia by mali mať ambíciu zákazníkom proaktívne poskytovať informácie o surovinách, z ktorých sú jedlá pripravované. Vieme o prvých lastovičkách, ktoré sú nasledovaniahodné. Takéto informácie by však mali byť samozrejmosťou," povedal prezident PKS Daniel Poturnay.
Objem peňazí, ktorý sa v reštauračných zariadeniach "skonzumuje", určite nie je zanedbateľným číslom pre ekonomiku SR. "Podporou kvalitných domácich potravín môžeme pomôcť nielen sebe, ale aj ďalším občanom Slovenska, pretože každé miesto v potravinárskom priemysle generuje ďalších až 7 pracovných miest," konštatovala.
Poskytovanie informácií o pripravovaných jedlách môže podľa Halgašovej pomôcť jednak pri komunikácii so spotrebiteľom, že daný subjekt podporuje domácu produkciu a zamestnanosť v krajine, jednak podporou domácich potravín v reštauráciách sa môže dosiahnuť lepšia spolupráca s obchodom, ktorý tak zvýši podiel slovenských kvalitných potravín na svojich pultoch.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
