Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

20. mája 2010

Smer a SNS majú v kampani najviac populizmu



Najviac populizmu je v predvolebnej komunikácii a vyjadreniach politických strán Smer-SD a SNS. Vyplýva to z telefonického prieskumu agentúry Polis Slovakia, ktorý od 12. do ...



Zdieľať
ficoslota Foto: SITA/Michal Burza

BRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) - Najviac populizmu je v predvolebnej komunikácii a vyjadreniach politických strán Smer-SD a SNS. Vyplýva to z telefonického prieskumu agentúry Polis Slovakia, ktorý od 12. do 15. mája na reprezentatívnej vzorke 910 dospelých respondentov pripravila v spolupráci s agentúrou SITA. Respondenti odpovedali na tri otázky, pričom mali na odpoveď vždy viacero možností.

Prieskumníci sa ľudí okrem iného pýtali aj otázku: "Komunikácia a vyjadrenia ktorých politických strán pred voľbami sa vám zdajú najviac populistické?" Podľa výsledkov 27,7 percenta respondentov uviedlo, že sa najviac populisticky pred júnovými voľbami správa strana Roberta Fica Smer-SD. Tesne za najsilnejšiu koaličnú stranu zaradili SNS Jána Slotu (27,5 percenta). SDKÚ-DS na čele s volebnou líderkou Ivetou Radičovou je podľa opýtaných treťou najpopulistickejšou stranu so 14 percentami. Štvorka v populistickom rebríčku patrí mimoparlamentnej SaS (9,8 percenta), v prvej päťke je aj SMK (9,2 percenta). Vyjadrenia a komunikáciu ĽS-HZDS vníma populisticky 6,2 percenta, v prípade KDH je to 4,5 percenta opýtaných. Najmenej populistická je mimoparlamentná strana Most-Híd s 1,7 percentami. Ďalších 1,5 percenta uviedlo inú stranu, 35 percent nevedelo odpovedať.

Respondenti odpovedali aj na otázku: "Predvolebná kampaň ktorej politickej strany sa vám zatiaľ páči?" Paradoxne, aj tu má Smer-SD prvenstvo. Kampaň ficovcov hodnotí ako najlepšiu 20,4 percenta respondentov. Ich koaličný partner SNS skončil na poslednom mieste s podporou 2,5 percenta opýtaných. Z výsledkov ďalej vyplýva, že 8,2 percenta ľudí sa najviac páči kampaň KDH, rovnaké percento označilo za najkrajšiu kampaň SDKÚ-DS. Podobne ako v populistickom rebríčku, aj v tabuľke najlepších kampaní je SaS na štvrtom mieste (7,3 percenta). Kampaň Most-Híd si získala priazeň 3,1 percenta opýtaných. Poslední sú slotovci, SNS vyjadrilo priazeň 2,5 percenta. Žiadnu stranu neuviedlo 18,5 percenta respondentov, ďalších 2,7 percenta uviedlo inú stranu a 39,2 percenta nevedelo odpovedať.

Agentúru Polis zaujímali aj odpovede na otázku: "Ktoré politické strany majú podľa Vás najväčší koaličný potenciál?" Vyše polovica (55,5 percenta) si myslí, že je to Smer-SD. Pre 30,5 percenta predstavuje najväčší koaličný potenciál SDKÚ-DS a pre ďalších 30 percent KDH. Aj pri tejto otázke zostáva SaS verná štvrtej priečke s 12,6 percentami. V strane ĽS-HZDS vidí koaličný potenciál 9,2 percenta opýtaných, rovnaké percento vyjadrilo podporu aj Mostu-Híd. Pri tejto otázke získala SNS 4,5 percenta a SMK 2,8 percenta. Jedno percento si myslí, že najväčší koaličný potenciál má SDĽ. Inú stranu uviedlo 1,2 percenta opýtaných, 23,2 percenta nevedelo odpovedať.

Agentúru SITA informoval Ján Baránek z agentúry Polis Slovakia. Agentúra SITA vydá k správe aj tabuľku s podrobnými údajmi: Tab: Najpopulistickejšiu kampaň má Smer a SNS.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Počas Holandských trhov sa vyzbieralo 2 800 eur
<< predchádzajúci článok
Americký vyslanec rokuje s Netanjahuom o mieri