Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

21. augusta 2015

Spotrebiteľ sa môže obrátiť na subjekt alternatívneho riešenia sporov



Každý spotrebiteľ sa bude môcť so svojimi spormi obrátiť na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Vyplýva to z návrhu zákona o alternatívnom riešení ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - archív
Bratislava 21. augusta (TASR) - Každý spotrebiteľ sa bude môcť so svojimi spormi obrátiť na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Vyplýva to z návrhu zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov z dielne Ministerstva hospodárstva (MH) SR, ktorým by sa mala v najbližšom období zaoberať vláda SR. Zákon transponujúci eurosmernicu o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov by mal nadobudnúť účinnosť 1. januára 2016.


Cieľom návrhu zákona je podľa MH SR prispieť k vysokej právnej istote tak spotrebiteľov, ako aj podnikateľov, a to ustanovením základných pravidiel postupu pri alternatívnom riešení sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúcim zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacim so spotrebiteľskou zmluvou, pred subjektom alternatívneho riešenia sporov.

"Všeobecným účelom návrhu zákona je zabezpečiť vysokú úroveň ochrany spotrebiteľov a zároveň prispieť k riadnemu fungovaniu vnútorného trhu tým, že sa zabezpečí, aby sa spotrebitelia v prípade sporu s predávajúcim, vyplývajúcim zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacim so spotrebiteľskou zmluvou, mohli obrátiť na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Ten bude vykonávať nezávislé, nestranné, transparentné, účinné, rýchle a spravodlivé postupy alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov," priblížil rezort hospodárstva v dôvodovej správe.

Návrhom zákona sa podľa MH tiež ustanovujú požiadavky na zápis právnickej osoby do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov, ale aj práva a povinnosti subjektov a účastníkov alternatívneho riešenia sporu. "V dôsledku prijatia návrhu zákona sa doplní v súčasnosti platná právna úprava v tejto oblasti," podčiarkol rezort hospodárstva.

Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) pre spory vyplývajúce zo zmlúv o združenej dodávke elektriny, plynu, tepla, pitnej vody, ďalej Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) pre spory zo zmlúv o poskytovaní poštových služieb a poštového platobného styku, ako aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) pre ostatné spotrebiteľské spory.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Česi sa otrávili výparmi vo vlakovej cisterne vo Vrútkach. Zomreli
<< predchádzajúci článok
Na investičnú pomoc sú oprávnené regióny okrem Bratislavského kraja