Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport

01. júla 2008

Armáda platí reklamu svojich olympionikov



Slovenskí armádni olympionici sa pred pekinskými hrami začali pravidelne objavovať na inzertných stránkach novín a hojnejšie aj na televíznych obrazovkách. Za reklamnou kampaňou je Vojenské športové ...



Zdieľať
BRATISLAVA 1. júla (WEBNOVINY) - Slovenskí armádni olympionici sa pred pekinskými hrami začali pravidelne objavovať na inzertných stránkach novín a hojnejšie aj na televíznych obrazovkách. Za reklamnou kampaňou je Vojenské športové centrum Dukla Banská Bystrica, financované z rozpočtu ministerstva obrany. Výšku nákladov na ňu jeho vedenie nešpecifikovalo. Ďalšie dve rezortné strediská vrcholového športu - školstva a vnútra - nemienia príklad nasledovať s odôvodnením, že na to nemajú financie, prípadne, že by šlo o "vyhadzovanie peňazí". V denníku Šport bežia celostranové textové inzeráty a na televíznej stanici TA 3 obrazové medailóny o športovcoch Dukly, ktorí splnili kritériá pre účasť na Hrách XXIX. olympiády v Pekingu. Podľa riaditeľa armádneho centra Ľubomíra Roška sa čoskoro objavia aj bilboardy. "Cítime potrebu spropagovať športovcov, stredisko aj rezort. Chceme sa nenásilnou formou dostať viac do povedomia športovej verejnosti, ktorá o niektorých špičkových športovcoch nevie, že sú z Dukly,“ vysvetlil Roško. "To má na svedomí novinárska obec. S regionálnymi novinármi vychádzame dobre, ale športoví redaktori z Bratislavy nás - neviem prečo - neraz ignorujú.“ Slovenskí športovci sa objavujú v reklame pomerne zriedkavo. Keď, tak zväčša inzerujú výrobky svojich, zväzových, prípadne klubových sponzorov. Teraz sú objektom reklamy ich vlastné výkony a príprava na augustovú olympiádu. CHMELÁR: NA ŠTÁTNU INŠTITÚCIU DISKUTABILNÉ Predsedu Slovenského olympijského výboru Františka Chmelára kampaň Dukly prekvapila: "Je neobvyklá a na štátnu inštitúciu diskutabilná. Nestaviam sa však k nej apriórne negatívne. Možno je to trumpeta veliaca do útoku, signál novej cesty.“ Dukla sa podľa neho "prebudila aj vďaka tomu, že má lepšiu podporu ministerstva obrany ako kedykoľvek v minulosti". "Je to experiment,“ pripúšťa riaditeľ vojenského centra Roško. Reklama, ako potvrdil, ide na náklady strediska. Ich výšku odmietol prezradiť. "Nie je to však také drahé,“ poznamenal. "Verím, že kampaň nevyznie kontraproduktívne. Pustili sme sa do nej v najlepšom úmysle.“ Denník Šport a televíziu TA3 si armádne stredisko na svojej webovej stránke uvádza ako mediálnych partnerov. "Je to prvá inzercia tejto formy, ale v zásade inzercia ako každá iná. V jej cene sa však zohľadnilo, že má dlhodobejší charakter,“ povedal Zdeno Simonides, šéfredaktor denníka Šport, ktorý si v cenníku inzercie za čiernobielu stranu inzercie uvádza sumu 50 000 Sk. Podľa Simonidesa, v Športe majú svoj priestor všetky športové odvetvia a o členoch Dukly sa píše dosť aj vďaka tomu, že denník má v Banskej Bystrici filiálnu redakciu. KUKUMBERG: VYHADZOVANIE PEŇAZÍ Na Slovensku sú tri centrá vrcholového športu a každé patrí pod iný rezort. Stredisko štátnej športovej reprezentácie Ministerstva vnútra SR sa nebude inšpirovať armádnym príkladom. "Bolo by to vyhadzovanie peňazí,“ myslí si jeho riaditeľ Marián Kukumberg. "Nemôžeme si to dovoliť. Stredisko rezortu obrany je na tom finančne lepšie.“ Podobne zareagoval Miroslav Skorka, riaditeľ Národného športového centra (NŠC), ktoré je priamo riadenou rozpočtovou organizáciou Ministerstva školstva SR: "Oni majú na to peniaze, my nie. Nám hrozí krátenie rozpočtu o ďalší milión. Keď však STV spustí športový kanál, budeme uvažovať o akomsi okienku do činnosti strediska raz za mesiac.“ Podľa štatistiky Športinformu, časopisu Asociácie telovýchovných jednôt a klubov SR, malo armádne stredisko v roku 2007 rozpočet 136 miliónov Sk, kým stredisko rezortu vnútra len necelých 50 miliónov a pod školstvo patriace NŠC dokonca ani nie 44 miliónov Sk. BENČÍK: MÉDIÁ OCHUDOBŇUJÚ VEREJNOSŤ Medzi prvými sa v tlači objavili inzertné články o chodeckých reprezentantoch Dukly Petrovi Korčokovi, Milošovi Bátovskom a Matejovi Tóthovi. "Zamrzelo ma, že sme takto hlboko klesli, ale fakt je, že médiá dnes aj o atletike píšu menej než voľakedy. Ochudobňujú verejnosť o informácie, ktoré ju zaujímajú,“ myslí si úspešný chodecký tréner Juraj Benčík. Z týchto dôvodov krok vedenia Vojenského športového centra privítal. Aj podľa Korčoka sa o individuálnych športoch, azda s výnimkou tenisu, píše veľmi málo. "Chápem dôvody, ktoré k tomu vydavateľov vedú, ale myslím si, že je to na škodu športu,“ skonštatoval a dodal: "Ja si na osobnej propagácii nezakladám a dostať sa do médií cez inzerciu nepokladám za veľký úspech.“ Marketingová agentúra Optimus Agency, ktorá zabezpečuje inzerciu v denníku Šport, si však spoluprácu s armádnymi olympionikmi v reklamnej kampani aj ich ohlasy na ňu pochvaľuje. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Slovenské školy pomohli futbalovými zápasmi kenským deťom
<< predchádzajúci článok
Tysona obviňujú, že si objednal dve vraždy