Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. decembra 2010

Bratislavské hotely sú čoraz lacnejšie



Ceny bratislavských hotelov sa podľa kvartálnej správy spoločnosti Deloitte na úroveň pred zavedením eura pravdepodobne nedostanú. Priemerná cena za izbu sa za tretí štvrťrok tohto roku v ...



Zdieľať
hotelova izba v mercure Foto: SITABRATISLAVA 17. decembra (WEBNOVINY) - Ceny bratislavských hotelov sa podľa kvartálnej správy spoločnosti Deloitte na úroveň pred zavedením eura pravdepodobne nedostanú. Priemerná cena za izbu sa za tretí štvrťrok tohto roku v bratislavských hoteloch medziročne znížila o 15 % na 70 eur za noc. V rovnakom období minulého roku sa priemerná cena udržala nad úrovňou 80 eur a v roku 2008 dokonca nad 100 eur za noc, píše sa v správe Deloitte. Týmto znížením sa ceny u nás dostali na úroveň hotelov v Budapešti, či Prahe. O takmer 20 eur viac zaplatia hostia za noc v štvor- až päťhviezdičkových hoteloch vo Viedni. Podľa generálneho manažéra hotela Falkensteiner v Bratislave Gernota Riha, ceny v bratislavských hoteloch sa budú musieť zvyšovať vzhľadom na skutočnosť, že väčšina nebude schopná zabezpečiť s aktuálnymi cenami izieb ziskovú prevádzku.


Najväčšie bratislavské hotely v porovnaní s okolitými mestami ako je Viedeň, Budapešť, či Praha, stále nemôžu hovoriť o zvyšovaní výnosov. Miera obsadenosti hotelových zariadení v Bratislave, ktorá je hlavným motorom rastu, v treťom štvrťroku tohto roku síce prekročila 50-percentnú hranicu, avšak na viedenské hotely, ktoré sa tešia takmer 73-percentnej návštevnosti, zatiaľ nedosahuje. Ako sa ďalej uvádza v správe firmy Deloitte, výnos na izbu v celých číslach (revPAR) v bratislavských hoteloch v treťom kvartáli tohto roku medziročne klesol na 30 eur, keď v rovnakom období minulého roku predstavoval 35 eur. V roku 2008 bol pritom na úrovni 62 eur.

Zatiaľ čo celkový počet prenocovaní v hoteloch v Bratislave klesal, počet voľných izieb v kategórii medzinárodných 4 a 5 hviezdičkových hotelov na trhu sa za rovnaké obdobie zvýšil o 180 %, doplnil Riha. Na obsadenosť a vyťaženosť hotelov vplýva podľa riaditeľky hotela Crowne Plaza Bratislava zodpovednej za predaj a marketing Lenky Besedovej viacero faktorov, vrátane atraktivity samotnej destinácie. "Návštevnosť Bratislavy nie je ani zďaleka na úrovni okolitých hlavných miest. Pre turistov je to stále neatraktívna a pomerne drahá destinácia a pre kongresový cestovný ruch je ako destinácia neznáma," uviedla Besedová.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Staré Mesto vyzvalo na zastavenie demontáží artefaktov PKO
<< predchádzajúci článok
Sociálna poisťovňa budúci rok prepustí najmenej 300 ľudí