Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Bude Matej Tóth úspešnejšia značka ako Peter Sagan?



Vynikajúci športový úspech v kombinácii s prirodzenou charizmou stvorili novú športovú hviezdu. Skromne vystupujúci Matej Tóth zaujal mnohé médiá. Podobne ako kedysi ...



Zdieľať
Foto: Michal Smrčok, PLUS 7 dní
Bratislava 21. septembra (OTS) - Vynikajúci športový úspech v kombinácii s prirodzenou charizmou stvorili novú športovú hviezdu. Skromne vystupujúci Matej Tóth zaujal mnohé médiá. Podobne ako kedysi Peter Sagan. Aj keď medzi oboma športovcami nájdete viacero rozdielov, obaja môžu byť silné marketingové značky. Chodecký šampión však má istú nevýhodu.


Z hľadiska veľkosti členskej základne i jej celosvetového pokrytia patrí atletika k najmasovejším športom. Bez akéhokoľvek nadsadenia preto možno povedať, že Tóthova zlatá medaila je najväčším úspechom v doterajšej olympijskej histórii samostatného Slovenska.

Chodecká 50 kilometrová trať patrí medzi najnáročnejšie disciplíny a nedá sa absolvovať každý týždeň. Reálnejších je iba niekoľko plnohodnotných štartov do roka. Matej Tóth preto nemôže robiť to, čo napríklad šprintér Usain Bolt, štartovať počas sezóny takmer každý týždeň na inom mítingu. To je pritom dôležité na udržanie pravidelného kontaktu s fanúšikmi.

V porovnaní Petrom Saganom má zasa M. Tóth nevýhodu v tom, že jeho súťaž trvá iba pár hodín a konkurujú jej ďalšie atletické disciplíny. Na druhej strane, napríklad Tour de France ponúka približne tri týždne takmer „one man show“ niekoľkých cyklistických hviezd.

No to sú len nevýhody, nie likvidačné prekážky na ceste stať sa veľkou športovou ikonou. V prípade najznámejších slovenských hokejistov drvivá väčšina ani len netušila, čo robia počas celej sezóny v zámorskej NHL. Fanúšikovské dresy začali vyťahovať až počas majstrovstiev sveta. Ich príklad v slávnych zlatých rokoch jasne ilustruje, že stačí jeden turnaj, aby sa športovec stal národným hrdinom na celý rok.

Charizma Mateja Tótha dáva tušiť, že má na to, aby sa stal nielen športovou legendou, ale aj marketingovou ikonou. O tom, či si na túto úlohu trúfa, ale tiež o tom, kde nájsť sily vyhrať jednu z fyzicky najťažších disciplín, bude osobne hovoriť na TREND konferencii Športový manažment 2016 už o pár dní.

Autor: Ľubo Kačalka, týždenník TREND


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
OECD znížila prognózu rastu globálnej ekonomiky v tomto roku na 2,9 %
<< predchádzajúci článok
Do konca roka chce Kremnica opraviť ďalšie úseky ciest