Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

14. novembra 2006

Európske pravidlá vysielania reklamy by sa mali zjednodušiť



Európska únia sa v pondelok dohodla na zjednodušení niektorých pravidiel pre reklamu, pričom sa však snaží zabrániť zaplaveniu televízneho vysielania reklamou. Fínsko ako predsednícka krajina po ...



Zdieľať

BRUSEL 13. novembra (WEBNOVINY) - Európska únia sa v pondelok dohodla na zjednodušení niektorých pravidiel pre reklamu, pričom sa však snaží zabrániť zaplaveniu televízneho vysielania reklamou. Fínsko ako predsednícka krajina po ostrej diskusii dohodlo kompromisné vynovenie štandardov únie pre reklamu, uviedla fínska ministerka telekomunikácii Susanna Huovinenová. "Niektoré členské krajiny sú voči kompromisu kritické, ale väčšina členov je za náš návrh," povedala novinárom v Bruseli.

Pravidlá EÚ pre reklamu v televíznom vysielaní sú založené na legislatíve z roku 1989, ktorú chce Európska komisia modernizovať, aby lepšie zodpovedala novým technológiám, ktoré divákom umožňujú vybrať si čo a kedy chcú sledovať. "Je stále viac a viac vysielateľov, viac a viac súťaže, podrobné prísne pravidlá sú menej potrebné a nevyhnutná je väčšia flexibilita," povedala komisárka pre informačnú spoločnosť a médiá Viviane Redingová.

Na základe pondelkovej dohody sa má zachovať obmedzenie reklamy na 12 minút za hodinu, ale zrušiť sa má obmedzenie na maximálne tri hodiny reklamy denne. Spravodajské relácie a programy pre deti môže reklama prerušiť iba raz za 30 minút. Nové pravidlá v decembri zhodnotí Európsky parlament a potom sa nimi budú opätovne zaoberať ministri.

SITA,AFP


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Zdravotný stav Fidela Castra sa zlepšuje, tvrdí jeho syn
<< predchádzajúci článok
V J. Osetsku väčšina voličov za nezávislosť od Gruzínska