Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. novembra 2010

Kríza ovplyvnila spotrebiteľské správanie Slovákov



Spotrebiteľské správanie viac ako štyroch pätín Slovákov ovplyvnila kríza. Viac ako polovica z nich si však opasky nijako neuťahovala. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS ...



Zdieľať
opasok Foto: krpceopasky.skBRATISLAVA 10. novembra (WEBNOVINY) - Spotrebiteľské správanie viac ako štyroch pätín Slovákov ovplyvnila kríza. Viac ako polovica z nich si však opasky nijako neuťahovala. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti TNS AISA. Podľa neho bolo krízou ovplyvnené spotrebiteľské správanie až 81 % opýtaných, z toho 33 % výrazne. Znížili sa predovšetkým ich výdavky na zábavu, ako napríklad dovolenky, reštaurácie, šport či divadlo, kiná a koncerty. Naopak, zvýšili sa výdavky na to, aby sa uspokojili aspoň základné životné potreby, ako napríklad benzín, elektrina, prípadne bežné potraviny.


Viac ako polovica, konkrétne 54 %, opýtaných však zároveň tvrdí, že hospodária s peniazmi viac-menej rovnako ako v minulom roku. Len 25 % respondentov míňa menej ako v predchádzajúcom roku. Na druhej strane, až 75 % ľudí tvrdí, že ich životná úroveň sa v porovnaní s minulým rokom nezmenila alebo sa dokonca zlepšila, zhoršila sa len u 25% opýtaných. Naviac až 33% respondentov deklaruje výrazný negatívny vplyv krízy, zatiaľ čo výrazne zhoršenie životnej úrovne iba 3%.

Čo sa týka finančného balíka, s ktorým mesačne obyvatelia Slovenska disponujú, ten sa zmenšil iba u 35 % opýtaných. Dve pätiny disponujú rovnakým množstvom peňazí ako v minulom roku. Necelá štvrtina sa vyjadrila, že v porovnaní s minulým rokom sa objem finančného balíka zväčšil. “Aj keď ekonomická kríza silne okupuje mysle spotrebiteľov, v skutočnosti nie sú príliš ochotní uťahovať si kvôli nej opasky. Ak si ich uťahujú, tak iba vtedy, keď skutočne musia, a iba do takej miery, do akej je to nevyhnutné,“ konštatoval na margo výsledkov prieskumu Miroslav Javor z TNS AISA.

Prieskum sa realizoval cez internet prostredníctvom špeciálneho panelu respondentov agentúry TNS. Zber dát sa uskutočnil v máji 2010 na internetovej populácii vo veku 20-40 rokov. Ostatné kritéria reprezentativity, ako napríklad pohlavie, vzdelanie, veľkosť miesta bydliska a kraj ostali zachované. Celkovo sa výskumu zúčastnilo 500 respondentov.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Okolité meny, okrem českej koruny, pripísali zisky
<< predchádzajúci článok
Košická ZOO sa môže porovnávať so svetovými