Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

11. novembra 2018

Obchodné reťazce zavedú jednotné informácie balení mäsa



Veľké nemecké obchodné reťazce pracujú na tom, že zavedú jednotné označovanie balení mäsa. Projekt nazývajú Kompas chovu. Na ňom spolupracujú reťazce Edeka, Rewe, Aldi ...



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Berlín 11. novembra (TASR) - Veľké nemecké obchodné reťazce pracujú na tom, že zavedú jednotné označovanie balení mäsa. Projekt nazývajú Kompas chovu. Na ňom spolupracujú reťazce Edeka, Rewe, Aldi a Lidl.


V štyroch úrovniach informácií sa spotrebiteľ dozvie všetko potrebné o tom, v akých podmienkach zviera žilo. V blízkej budúcnosti sa takto budú označovať balenia bravčového, hovädzieho a hydinového mäsa. Podľa hovorcu Edeky, ktorého citoval denník Neue Osnabrücker Zeitung, zákazník dostane transparentné a úplné informácie o ponúkaných produktoch. Stupeň jedna bude obsahovať informácie, ktoré o mäse vyžaduje zákon. V stupni štyri pôjde o biochov a jeho parametre.

Lidl ako prvý reťazec s novým označovaním balenia mäsa už tento týždeň začal. Obchodné reťazce sa zúčastňujú na „Initiative Tierwohl“. Budú prispievať do fondu a prostriedky z neho sa budú poskytovať chovateľom, aby zlepšovali podmienky chovu zvieratám v maštaliach a vo výkrmniach.




Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sninu povedie najbližšie štyri roky prvýkrát žena
<< predchádzajúci článok
J. Marosz: Humenné sa stalo symbolom zlomu