Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

15. decembra 2011

Preferencie zákazníkov pri kúpe vozidiel s pohonom 4x4 a SUV



Podľa aktuálneho prieskumu najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO sa Slováci pri výbere konkrétneho vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies či vozidiel kategórie SUV rozhodujú ...



Zdieľať
suv vozidlo BRATISLAVA 15. decembra (WBN/PR) - Podľa aktuálneho prieskumu najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO sa Slováci pri výbere konkrétneho vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies či vozidiel kategórie SUV rozhodujú predovšetkým na základe účelu, ku ktorému budú auto používať (41 % prípadov). Vyše 24 % zákazníkov sa rozhoduje podľa značky vozidla, 23 % podľa ceny a necelých 12 % podľa obsahu motora.


Menej než polovica opýtaných zohľadňuje pri výbere aj farbu. Rebríček obľúbenosti vedie čierna, nasleduje strieborná a modrá, najmenej obľúbená je šedá farba.

Pri voľbe druhu paliva víťazia vznetové motory (naftu preferuje viac než 64 % respondentov), zážihové motory kupuje necelých 24 % zákazníkov (medzi nimi necelé percento zákazníkov vyžaduje ako palivo LPG) a pre 12 % zákazníkov nie je otázka paliva dôležitá.

Najžiadanejší obsah motora je do dvoch litrov (48 %). Prekvapujúcim zistením je, že viac než tretina vodičov vyžaduje obsah nad tri litre.

Maximálna cena, ktorú sú zákazníci ochotní za ojazdené SUV 4x4 zaplatiť, je do 16 tisíc eur (a to vo viac než 29 % prípadov), menej než pätina opýtaných potvrdila zámer realizovať nákup s rozpočtom do 12 tisíc eur.

Necelé dve tretiny zákazníkov kategória SUV/4x4 nezaujíma, ostatní zoradili ponúkané značky vozidiel podľa svojich preferencií takto:

1. Audi
2. Volkswagen
3. Toyota
4. Škoda
5. Nissan
6. BMW
7. Mercedes-Benz

* Telefonický prieskum uskutočnilo v novembri 2011 call centrum AAA AUTO na vzorke 1 000 náhodne vybratých zákazníkov z celej Slovenskej republiky.

Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu takmer 20 rokov. V súčasnej dobe prevádzkuje sieť 25 pobočiek v Českej republike a na Slovensku. V septembri 2007 vstúpila holandská materská spoločnosť AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papierov v Prahe a Budapešti. Podľa auditovaných výsledkov predala v roku 2010 skupina AAA AUTO 39 530 automobilov. V minulom roku zvíťazila AAA AUTO v nezávislom spotrebiteľskom teste autobazárov denníka Mladá Fronta DNES a webové stránky www.aaaauto.cz sa umiestnili na prvom mieste medzi automobilovými firmami v súťaži Web Top 100.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Fitch pre krízu zhoršila rating piatich európskych bánk
<< predchádzajúci článok
Bývalého vojenského pilota odsúdili v Holandsku za špionáž