Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

21. augusta 2007

Reklama na Prima Variant Mesiac od Orange porušila kódex



Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ...



Zdieľať

BRATISLAVA 21. augusta (WEBNOVINY) - Spoločnosť Orange Slovensko, a.s. porušila svojou reklamou kampaňou na službu Prima Variant Mesiac (PVM) etické zásady reklamnej praxe (kódex). Konštatovala to Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR), ktorá sa na svojom zasadaní začiatkom augusta zaoberala okrem uvedeného prípadu aj ďalšími deviatimi sťažnosťami na reklamné kampane jednotlivých spoločností.

V kampani spoločnosti Orange sa uvádzalo, že zákazníci predplatených kariet Prima, môžu pri aktivácii profilu PVM v období od 28. mája do 31. júla tohto roka využívať lacnejšie služby. Sťažovateľ si podľa AK RPR aktivoval PVM v tomto termíne formou automatickej obnovy, lenže zvýhodnené ceny pre neho neplatili aj napriek tomu, že z textu reklamy vyplýva, že ak má účastník aktivovanú automatickú obnovu služby PVM získa výhodnejšiu cenu. Sťažovateľ si túto obnovu aktivoval ešte pred 28. májom. "AK RPR po posúdení všetkých relevantných podkladov dospela hlasovaním k záveru, že sťažnosť je opodstatnená a predmetná reklamná kampaň spoločnosti Orange Slovensko, a.s. je v rozpore s kódexom," uvádza sa v správe rady. AK RPR vyjadrila názor, že kampaň bola zrejme koncipovaná správne, ale z technických dôvodov na strane zadávateľa reklamy nebola služba tomuto zákazníkovi plnohodnotne sprístupnená a pri prvom kontakte bol aj nesprávne informovaný. Spotrebiteľ bol touto reklamou uvedený do omylu.

AK RPR sa tiež zaoberala sťažnosťou na reklamu spoločnosti Slovak Telekom, a.s. propagujúcu službu Magio. Podľa sťažovateľa je reklama zavádzajúca pretože ani po niekoľkých mesiacoch nie je dostupná na viac ako 99 % územia Slovenska a ani vo veľkých mestách. Tam, kde je dostupná, sú podľa sťažovateľa použité zariadenia Magio box nevyhovujúce, hlučné a služba je nekvalitná. Po posúdení relevantných podkladov dospela rada k záveru, že sťažnosť nie je opodstatnená a kampaň nie je v rozpore s kódexom. AK RPR informovala, že reklama je koncipovaná tak, že bežný spotrebiteľ má možnosť informovať sa o podmienkach zavedenia služby Magio prostredníctvom iných informačných prostriedkov. "Takto môže potenciálny zákazník zistiť, či služba je dostupná v jeho lokalite alebo nie. Preskúmanie kvality poskytovanej služby nie je v kompetencii AK RPR," uvádza sa v správe Rady pre reklamu.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Topolánek nechce stanoviť termín prijatia eura
<< predchádzajúci článok
Modernizácia železničnej siete si vyžaduje 105 mld. korún