Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

29. júla 2009

Slováci napriek kríze zostali verní obchodným reťazcom



Lojalita slovenských spotrebiteľov k obchodným reťazcom v prvom štvrťroku tohto roka na rozdiel od Českej republiky vzrástla. Spotrebitelia na Slovensku zostali verní tradičným obchodným reťazcom a ...



Zdieľať
BRATISLAVA 29. júla (WEBNOVINY) - Lojalita slovenských spotrebiteľov k obchodným reťazcom v prvom štvrťroku tohto roka na rozdiel od Českej republiky vzrástla. Spotrebitelia na Slovensku zostali verní tradičným obchodným reťazcom a uskutočňovali väčšie nákupy pod jednou strechou, napriek tomu, že celková intenzita nákupov poklesla a ľudia si oveľa viac ako v minulosti začali kontrolovať svoje výdavky. Vyplýva to z aktuálnej analýzy realizovanej v rámci panelu domácnosti GfK Slovakia a GfK Praha. Analýza tiež ukázala, že maloobchod v oboch krajinách sa výrazne líši. Kým Slováci podľa prieskumu veľmi nemenili svoje nákupné zvyklosti a sústreďovali sa aj naďalej na väčšie nákupy uskutočňované menej často, v susednej Českej republike ľudia navštevovali počas mesiaca viac predajní, kde uskutočňovali častejšie menšie nákupy s cieľom nájsť najvýhodnejšiu ponuku.


Slovenskí nakupujúci sa za posledných desať rokov podľa GfK odkláňajú od malých maloobchodných formátov a podľa súčasného trendu zvyknú míňať väčšinu svojich výdavkov určených na potraviny a tovar bežnej spotreby v moderných obchodných formátoch, teda v hypermarketoch a diskontoch, aj keď tradičné formáty ako supermarkety a malé predajne stále zohrávajú dôležitú úlohu. "Slovenský trh je však v porovnaní s Českou republikou iný, keďže na Slovensku ľudia nemajú až taký bohatý výber maloobchodných reťazcov, a teda ani nemôžu v takej miere ako Česi nakupovať vo viacerých predajniach," konštatuje GfK.

Slovenskí maloobchodníci sa museli v uplynulých mesiacoch vyrovnať okrem krízy aj s odlivom nakupujúcich do zahraničia kvôli silnému euru. Podľa GfK preto zintenzívnili svoju marketingovú komunikáciu a prehodnotili svoje vernostné programy. "Vo všeobecnosti sa snažili nestratiť svojho zákazníka a jeho nákupné návyky. V predajniach COOP Jednota už napríklad dlhšie úspešne beží vlastný vernostný program, Billa je vo fáze prehodnocovania svojho programu a Tesco práve odštartovalo skúšobnú verziu svojho programu vo vybraných miestach na východnom Slovensku," dopĺňa spoločnosť.

V susednej Českej republike sa v prvom štvrťroku tohto roka v porovnaní s vlaňajškom jednorázovo znížila lojalita u všetkých významných reťazcoch. "Aj tie najúspešnejšie reťazce v Česku získali len maximálne pätinu z celkového objemu relevantných výdajov svojich zákazníkov. Českí maloobchodníci sa preto snažia prilákať zákazníkov na väčšie nákupy vo svojich predajných sieťach," uvádza GfK s tým, že lojalita v prípade českých a slovenských reťazcov ešte stále nedosahuje úroveň vyspelejších krajín Európy.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bratislava zjednosmerní časť komunikácií
<< predchádzajúci článok
Pol roka väzenia za úverový podvod